امروز: جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برگزاری مصاحبه و ارزیابی متقاضیان تأسیس موسسه میانجی‌گری در خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 23240

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ، ۱۴۰۰

برگزاری مصاحبه و ارزیابی متقاضیان تأسیس موسسه میانجی‌گری در خوزستان

رئیس اداره شوراهای حل اختلاف خوزستان گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۴۰ نفر از متقاضیان تأسیس موسسه میانجی‌گری در استان در مصاحبه و ارزیابی شرکت کردند.
به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، دکتر علیرضا باوی اظهار کرد: با توجه به واگذاری امور میانجی‌گری و داوری به مرکز توسعه حل اختلاف و برنامه ریزی‌های انجام شده، ۱۴۰ نفر از ثبت نام کنندگان متقاضی تأسیس موسسه میانجی‌گری در مصاحبه و ارزیابی که در روز های ششم تا هشتم خرداد ماه ۱۴۰۰برگزار شد، شرکت کردند که برای افرادی که در این ارزیابی ها پذیرفته شوند، دوره های آموزشی تشکیل و بعد از طی این دوره ها، مجددا آزمون های لازم برای آنان برگزار می شود.
وی افزود: مصاحبه و ارزیابی این متقاضیان توسط اساتید مجرب و با سابقه برگزار شد که نتایج آن متعاقباً به شرکت کنندگان اعلام می گردد.
دکتر باوی خاطر نشان کرد: این موسسات برای ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین در بین مردم ایجاد می شوند و طی آن بزه دیده و متهم با مدیریت میانجی گر در فضای مناسب در خصوص علل، آثار و نتایج جرم انتسابی و نیز راه های جبران خسارات ناشی از آن نسبت به بزه دیده و متهم گفت و گو کرده و در صورت حصول سازش، تعهدات و حقوق طرفین تعیین می شود.
وی افزود: با توجه به ماده ۸۲ قانون آیین دادرسی کیفری در جرایم تعزیری درجه ۶، هفت و هشت که مجازات آن‌ها قابل تعلیق است، مقام قضایی می‌تواند به درخواست متهم و موافقت بزه دیده یا مدعی خصوصی و با أخذ تأمین مناسب، حداکثر دو ماه به متهم برای کسب گذشت شاکی یا جبران خسارت ناشی از جرم مهلت بدهد.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه بیان داشت: فعالیت این موسسات منافاتی با فعالیت شوراهای حل اختلاف ندارد بلکه در کنار آن به ارتقای جایگاه شوراها کمک می کند که امیدواریم با راه اندازی موسسات میانجی گری از حجم ورودی پرونده های قضایی به محاکم استان کاسته شود.

پر بازدیدترین ها