امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

سنواتی رئیس شورای کلانشهر اهواز:

حذف شرکتهای پیمانکاری فقط با همکاری همه جانبه کارگران امکان دارد

رئیس شورای کلانشهر اهواز گفت: کارگران باید فضای مناسبی برای اعضای شورای شهر بوجود بیاورند تا بتوانند این طرح را عملیاتی کنند، لذا کارگران باید از ایجاد هرگونه فضای تنش‌زا، اعتصاب و تجمع خودداری کنند.

چند هفته پیش، اعضای شورای شهر اهواز این طرح را برای بهبود وضعیت شغلی و معیشتی کارگران ارائه دادند که با عملیاتی شدن آن، منافع زیادی نصیب کارگران زحمتکش خواهد شد.

این کار فقط با ایجاد جو آرام توسط کارگران امکان دارد و بدیهی است که رضایت شهرداری از عملکرد نیروهای حجمی شرط لازم برای انجام آن خواهد بود و درصورتیکه شرایط مطلوب توسط کارگزان ایجاد نشود این طرح معلق خواهد ماند.

لازم به ذکر است عقد قرارداد مستقیم با نیروهای خدماتی در پاییز ۱۳۹۶ تصویب شد. با مصوبه مجلس در راستای اجرای ماده ۳۲ قانون استخدامی کشوری و ماده ۱۴۴ قانون برنامه توسعه ششم شرک تهای پیمانکاری تامین نیرو منحل می‌شوند.

در شرایط فعلی کمترین کاری که دولت برای بهبود معیشتی کارگران م یتواند انجام دهد، حذف قراردادهای پیمانکاری و شرک تهای واسطه، حداقل از زیرمجموع ههای مستقیم و غیرمستقیم خودش است. اگر این کار را انجام دهند و «یکسان سازی شرایط کار » را محقق نمایند، قدم بزرگی برداشته‌اند.

متاسفانه تاکنون دولت نتوانسته این موضوع را عملیاتی کند ولی اعضای شورای کلانشهر اهواز تصمیم گرفته‌اند که این تصمیم را عملیاتی کنند. گفتنی است؛ این موضوع در حد طرح است.

دولت و سازمان همیاری شهردار یهای وزارت کشور بایستی ساز و کار و آئی ننامه اجرایی آن را به استانداریها ابلاغ نمایند. و پیش‌بینی می‌شود اجرای آن تا آخر سال ۱۳۹۸ به طول بینجامد.

قطعا هرگونه تجمع، اعتصاب و ایجاد خلل در روند خدمات‌رسانی به شهروندان مانع از اجرای این طرح خواهد شد.

پایان