امروز: شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳

عجز و ناتوانی بازرسی آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز!

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 14316

تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ، ۱۳۹۹

عجز و ناتوانی بازرسی آموزش و پرورش ناحیه دو اهواز!

اقدامات جهادی و ارزنده‌ای که شایستگی‌های یک مدیر تلاشگر و همکاران توانمندش را نشان می‌دهد و توانستند بخشی از تخریب‌های مدیر قبلی را اصلاح کنند، از توزیع منظم کتب درسی، تجهیز و تعمیر تجهیزات مداس، رسیدگی به مدارس محروم، ساماندهی نیروی انسانی، نظارت بر دستورالعمل‌های بهداشتی، آزمون‌های کنکور و… که انصافا هر کدام یک مقوله ویژه و اصلی در آموزش و پرورش محسوب می‌شود که طی این مدت کوتاه توسط سرپرست اداره با همکاری صادقانه، مخلصانه و ایثارگرانه فرهنگیان به وقوع پیوست.
آنچه که علی‌رغم نامهربانی‌های بیماری کرونا، کمبود امکانات، تجهیزات و بسیاری از مشکلات ما را به آینده فرزندان این مرز و بوم بسیار امیدوار می‌کند.
در کنار این اقدامات بسیار ارزشمند و همکاری جمعی فرهنگیان، مسائلی هم هست که باعث تکدر خاطر این عزیزان گردیده و موجب دلسردی شده است. یکی از این عوامل که باید عصای دست مسئولین باشد و بر مسائل اشراف یابد، عملکرد بیش از حد ضعیف مجموعه بازرسی اداره است که متاسفانه باعث سوءاستفاده برخی افراد شده است. وقتی بازرسی که وظیفه‌ای بسیار خطیر در نظارت و بازرسی از مجموعه‌های تحت پوشش دارد به وظیفه خود عمل نکند نباید انتظار کار فوق‌العاده داشته باشیم و طبیعی است که زحمات همکاران را برباد دهد.
لذا جمعی از فرهنگیان دلسوز از وضعیت موجود که باعث بروز مشکلات جدی شده است ابراز نارضایتی کرده‌اند. موارد ضعف بازرسی بسیار است که فقط به یک نمونه از آن اشاره می‌شود. چندی قبل و در نبود بازرسی و نظارت، یکی از پرسنل مدارس برخوردار اقدام به گذاشتن دستگاه کارتخوان کرده بود، که بعدها با لو رفتن موضوع و گزارش به اداره، دستگاه مذکور جمع‌آوری شد.
لذا پیشرفت در کارها نیازمند توانمند بودن و همکاری کلیه واحدهای اداره و همکاران است و ضعف در مهمترین واحد اداره ضربات جبران ناپذیری را وارد می‌کند. لذا شایسته است، اداره کل به طریق مقتضی وضعیت را تغییر دهد و فرد توانمندی را جایگزین نماید.

صادق سلامت دوم
کارشناس آموزش و پرورش، رسانه و فضای مجازی
۲۹مهرماه ۱۳۹۹

پر بازدیدترین ها