امروز: جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

اهداکنندگان خون در ساعات شبانه جریمه نمی‌شوند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 21759

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

اهداکنندگان خون در ساعات شبانه جریمه نمی‌شوند

در پی تشدید قوانین تردد به خاطر بروز موج چهارم کرونا ماه رمضان در شرایطی متفاوت آغاز می‌شود که تداخل منع تردد شبانه برای اهدای خون محدودیت ایجاد می کند، با هماهنگی های انجام شده اهدا کنندگان خون می توانند در ماه مبارک رمضان ساعات بعد از افطار برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند.
سرپرست اداره کل انتقال خون خوزستان گفت: به خاطر اهمیت ویژه تامین خون برای بیماران و عدم تمایل بعضی از روزه داران برای اهدای خون در طول روز در ایام ماه مبارک رمضان، هماهنگی انجام شد اهدا کنندگان خون که پس از افطار به برخی از مراکز انتقال خون استان خوزستان مراجعه و خون اهدا کنند و با اعلام شماره پلاک خودروهایشان جریمه محدودیت تردد شامل حالشان نخواهد شد.
علی فیضی : آدرس و ساعات کاری مراکز خونگیری در ماه مبارک رمضان در اهواز
پایگاه مرکزی به آدرس چهارشیر – بلوار پاسداران – جنب شهرداری منطقه ۷ و پایگاه امانیه – جنب بیمارستان رازی
ساعات کاری مراکز خونگیری در اهوازدر ماه مبارک رمضان
از شنبه تا چهارشنبه صبح از ساعت ۴۵ : ۷ الی ۳۰ : ۱۳ و عصر از ساعت ۱۸ الی ۲۳
پنج شنبه ها از ساعت ۴۵ : ۷ تا ۳۰: ۱۲ و جمعه از ساعت ۸ الی ۱۳ آماده پذیرایی از اهداکنندگان خون می باشند.
علی فیضی بیان کرد: کلیه اهداکنندگان را به مشارکت در این امرخداپسندانه و نجات جان انسان ها دراین ماه مبارک رمضان دعوت می کنیم تا با مراجعه به مراکز اهدای خون با اهدای خون در طرح “پویش اهدای خون ماه در مبارک رمضان “مشارکت کنند،زیرادر ماهی که از هزار ماه برتر است نجات جان یک انسان که خداوند آن را برابر با نجات جان تمام انسان ها می داند از بالا ترین حسنات است.
وی اعلام کرد: اهداکنندگان خون میتوانند برای جلوگیری از اتلاف وقت با اخذ نوبت اینترنتی از طریق سامانه Nobatdehi.ibto.ir با اهدای خون به یاری بیماران بشتابند.
همه ساله با شروع ماه مبارک رمضان میزان استقبال و مراجعه برای اهدای خون نسبت به مدت مشابه ایام دیگر کاهش می یابد و امسال هم با توجه به اینکه موج چهارم کرونا شدت یافته است میزان اهدای خون نیز کاهش دارد و با توجه به این محدویت ها و با جریمه نشدن اهدا کنندگان خون در ساعات بعد افطار در طرح منع تردد شبانه تدبیری است که میزان استقبال برای اهدای خون را افزایش خواهد داد و اهدا کنندگان هم با اطمینان خاطر برای اهدای خون اقدام خواهند کرد.

 

 

پر بازدیدترین ها