امروز: یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اعتراض زنگنه به گزارش غیر شفاف تلفیق از جداول بودجه/ قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 25730

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ، ۱۴۰۳

اعتراض زنگنه به گزارش غیر شفاف تلفیق از جداول بودجه/ قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در ادامه جلسه علنی روز یکشنبه -۹ اردیبهشت- مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مبارزه با سوداگری، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مورد روند بررسی جداول بودجه در کمیسیون تلفیق بیان داشت: ما تا ساعت ۲۳ امشب فرصت داریم که پیشنهادات خود را در مورد بودجه ارائه کنیم ، چیز عجیبی اتفاق افتاده دوستان تلفیق اصل گزارش را ارائه نکردند، نباید طوری با مجلس برخورد کرد که اگر بعدها کسی خواست خلاف آیین نامه کاری انجام دهد زبان ما بسته باشد.

اعتراض زنگنه به گزارش غیر شفاف تلفیق از جداول بودجه

نماینده مردم تربیت حیدریه اضافه کرد: در سامانه گزارش کمیسیون تلفیق فقط فایلی باز می شود و می نویسد مبلغ پیشنهادی کسر می شود یا اضافه می شود با اینکه کمیسیون تلفیق باید گزارش بودجه را به ما دهد تا ما بدانیم چگونه پیشنهاد بگذاریم.

زنگنه تصریح کرد:به عنوان مثال اگر می خواهم در مورد استانم پیشنهاد دهم که درآمد اختصاصی کم یا زیاد شود باید ببینم وضعیت بقیه استان ها چگونه است. کمیسیون تلفیق فایل را به ما می نمی دهد و کاملا در یک فضای غیر شفاف عمل می کند که در طول این چهار سال اوج غیر شفاف بودن بودجه است.

وی با بیان اینکه هدف از تفکیک بودجه اطلاع یافتن نمایندگان از جداول بود گفت: الان نمی دانیم کمیسیون تلفیق چکار کرده است و عکسی از کمیسیون تلفیق بیرون آمد که بررسی بودجه پایان یافت ما منتظر هستیم که کمیسیون تلفیق فایل جداول را بگذارد و ما جداول را ببینیم تا بدانیم چه اتفاقی افتاده است؟

قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود

در ادامه این نشست قالیباف ، رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات زنگنه گفت: اگر نقدی دارید بفرمایید ولی منصفانه. در چهل و اندی سال گذشته کدام وقت جداول در صحن مجلس ارائه شد و تک تک نمایندگان در مورد جداول پیشنهاد دادند که شما امروز می فرماید غیر شفاف ترین بودجه است. نباید به مجلس ظلم شود.

وی افزود: هیچ وقت تک تک نمایندگان جداول را نمی بینند تنها تلفیق این کار را انجام می دهد اولین بار در تاریخ مجلس، در مجلس یازدهم جداول را به نظر دوستان گذاشتیم که اگر پیشنهاد دارند ارائه دهند.

قالیباف اضافه کرد: از طرفی برخی هم می گویند هیات رییسه به مجلس بها نمی دهد مجلس این تصمیم را گرفت و پیشنهاد نمایندگان بود و حتی برخی از دوستان با اینکه جداول به صحن بیایید مخالف بودند پس نگویید این بودجه غیر شفاف است.

در ادامه حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در واکنش به اظهارات زنگنه بیان داشت: گاهی گفته می شود که مجلس را عده ای تضعیف می کنند اما نیازی به این تضعیف ها نیست و ما خودمان در داخل این کار را می کنیم. آنچه که تلفیق تصویب کرده است شفاف بوده و درباره ریال آن پاسخگو هستیم و به کسی اجازه ورود ندادیم.

حاجی‌بابایی: زنگنه باید در مقابل تهمتی که به مجلس زده پاسخگو باشد

وی افزود: همه اعداد و ارقام شفاف است و برای اولین بار کاری انقلابی در خصوص جداول انجام شد و برادر عزیزم آقای زنگنه باید در برابر تهمتی که به مجلس زدند پاسخگو باشند، چرا که اظهارات ایشان بی انصافی بود و حتی جداول را هم ندیده اند.

حاجی بابایی تصریح کرد: جداول تحویل شده و نمایندگان بدانند صفر تا صد آن در اختیار شما قرار می گیرد و همه آن ها در اختیار هیات رئیسه قرار گرفته و در خصوص ریال به ریال آن اگر کسی حرف و حدیث و مطلبی دارد می تواند مطرح کند و تلاش می کنیم عین صداقت برای شما عمل کنیم.

به گزارش ایرنا، بر اساس آیین نامه جدید مجلس شورای اسلامی در بودجه ۱۴۰۳ برای اولین بار لایحه بودجه در دو بخش حکام و جداول به مجلس ارائه شد که بخش احکام در پایان سال ۱۴۰۲ در مجلس تصویب شد و هنوز بررسی جداول بودجه در دستور کار صحن علنی مجلس قرار نگرفته است.

پر بازدیدترین ها