امروز: دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی ایجاد شود

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 25739

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ، ۱۴۰۳

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای محاکمه سران رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین المجالس برای قدس که با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است، شرکت کرد.

وی در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیر عادلانه و تلاش های مزدورانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیادهای فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدنی است، تصریح کرد: اکنون نقاب آنها برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساختند و باعث موج بیداری مردم غرب شده است به نحوی که فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است.

نایب رئیس کمیته فلسطین، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی با شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها شد.

پر بازدیدترین ها