امروز: جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

۲۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بنادر کشور در دستور کار است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 25896

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۳

۲۲۰ هزار میلیارد تومان پروژه در بنادر کشور در دستور کار است

به گزارش ایرنا از سازمان بنادر و دریانوردی، علی‌اکبر صفایی در نشست ماهانه مدیران این سازمان با بیان اینکه در حوزه توسعه دریامحور مقرر شد تا وزارتخانه‌های مربوطه به جای ساختار محوری، پروژه محور عمل کنند، تاکید کرد: اصل برنامه‌محوری، رویکرد درستی است و سبب رشد اقتصاد کشور از حوزه دریا و افزایش اشتغال و رفاه مردم خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی با اشاره به شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” تاکید کرد: به موازات واگذاری فعالیت‌های بندری و دریایی به بخش‌خصوصی و مردم که طی سال‌های گذشته انجام شده و پیگیری می‌شود، از مدیران بنادر خواست تقویت و حمایت از تعاونی های دریایی و بندری کشور در دستور کار دهند.

مدیران خلاف ضوابط اجرایی بودجه حرکت نکنند

وی با اشاره به ابلاغ بودجه سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری، خاطرنشان کرد: همه مدیران موظف هستند بودجه و ضوابط اجرایی بودجه در سال ۱۴۰۳ را مطالعه کنند و هرگز خلاف این ضوابط حرکت نکنند.

وی در ادامه تعاونی‌ها را نماد حضور و مشارکت مردم در اقتصاد دانست و گفت: رویکرد حمایت و تقویت تعاونی‌های دریایی و بندری باید گسترش یابد.

صفایی با قدردانی از معاونت دریایی سازمان بنادرودریانوردی برای برنامه‌ریزی و مدیریت مسافرت‌های نوروزی دریایی و انجام نزدیک به ۶ میلیون نفر سفر دریایی بدون هیچ حادثه و صدمه جدی، اعلام‌کرد: عملیات ساخت ۳۰ فروند شناور مسافری برای تجهیز و نوسازی ناوگان مسافری کشور، در سه ماه‌ آینده آغاز شود.

طرح توسعه بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی در دستور کار

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضرورت ساماندهی بندر مسافری هرمز در استان هرمزگان، اظهار داشت: با اتمام پروژه مطالعات لازم است در سال جدید طرح توسعه بنادر مسافری هرمز و شهید حقانی در دستور کار اجرایی قرار گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به آماده بودن زیرساخت بندر گردشگری و مسافری “نخل ناخدا”، تاکید کرد: تا سال آینده باید تردد مسافری و گردشگری در بندر نخل ناخدا با مشارکت بخش خصوصی آغاز شود.

مشارکت فعال مدیران برای رفع مشکلات پروژه‌های استراتژیک

صفایی با اشاره به پروژه‌های استراتژیک سازمان بنادر و دریانوردی در سال جاری، تاکید کرد: مدیران باید با هدف رفع مشکلات پروژه‌های استراتژیک، سرکشی و بازدیدهای میدانی بیشتری از پروژه های بنادر داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به عملیات “وعده صادق” سپاه پاسداران در پاسخ به حمله وقیحانه و متجاوزانه رژیم صهیونیستی به سفارت و خاک ایران، تصریح‌کرد: عملیات گسترده، غرور آفرین و بی‌سابقه سپاه و نیروهای نظامی، سبب اضمحلال رژیم صهیونیستی شده و چهره واقعی این رژیم را به همه دنیا نمایاند.

پر بازدیدترین ها