امروز: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

برتری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در ارزیابی‌ ملی

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 10164

تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ، ۱۳۹۹

برتری شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان در ارزیابی‌ ملی

رئیس اتاق بازرگانی اهواز روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه از کل مصوبات این شورا در سال گذشته، ۸۱ درصد آنها اجرایی و مابقی در دست پیگیری است گفت: وضعیت برگزاری نشست‌های این شورا به عنوان یک شاخص از سوی وزارت کشور مورد ارزیابی قرار گرفت که در این زمینه استان خوزستان موفق به کسب بالاترین امتیاز شده است.

شهلا عموری همچنین در خصوص شاخص طرح موضوعات اقتصادی مرتبط با محیط کسب و کار و اقدامات کارشناسی صورت گرفته در این شورا بیان داشت: در این جایگاه خوزستان نیز موفق به دریافت بیشترین امتیاز شد که می‌توان آن را به عنوان یک شاخص مهم در ارزیابی های صورت گرفته دانست.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه در بخش اجرایی شدن مصوبات، استان خوزستان نیز موفق به کسب بیشترین امتیاز شد گفت: در حوزه شاخص‌های استقرار سامانه‌های نظرخواهی و دستور جلسات که مرجع طرح آنها تشکل‌های اقتصادی بوده است، استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و تهران از بیشترین امتیاز برخوردار شدند.

عموری یادآور شد: ارائه مستندات به دبیرخانه مرکزی شورای ملی گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و سایر ارتباط و مکاتبات، از جمله شاخص های ارزیابی این معیار هستند که از این منظر بالاترین امتیاز به استان‌های خوزستان تهران، خراسان رضوی، و کرمان تعلق گرفت.

به گفته وی استان خوزستان از نظر ارتباط با سایر شوراهای استانی نیز موفق به کسب بالاترین امتیاز شد.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز با تاکید بر اینکه ۸۱ درصد از مصوبات این شورا در سال گذشته اجرایی شده، خاطرنشان کرد: ۱۹ درصد باقی مانده این مصوبات دیگر در دست پیگیری است.

وی تصریح کرد: حوزه امور مالیاتی، تجارت خارجی، کار و تامین اجتماعی، کشاورزی و آبزی پروری بالاترین سهم در حوزه موضوعی مصوبات شورا در سال ۹۸ را به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش، شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی بر اساس ماده ۷۵ قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، ماده ۱۱ قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار همچنین ماده ۱۲ قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است.

پر بازدیدترین ها