امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

وظیفه داریم که شیوه رفتاری امام صادق(ع) را در تمام رده‌های زندگی خود جاری کنیم

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 10243

تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ، ۱۳۹۹

وظیفه داریم که شیوه رفتاری امام صادق(ع) را در تمام رده‌های زندگی خود جاری کنیم

آیت الله عبدالکریم فرحانی ضمن تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) اظهار داشت: حقیقت این است که ما سرمایه‌های فرهنگی مهم و با ارزشی داریم که گاه از آنها بهره برداری کافی نمی‌­کنیم، گنجینه‌ گرانقدر اسوه‌های دینی مانند امام صادق (ع) و دانش وسیع ایشان یکی از این سرمایه‌هاست که اگر به نحو صحیح معرفی شده و از آنها بهره‌بردای کافی شود تأثیرات زیادی در جامعه خواهد داشت.

وی بیان کرد: امام صادق‌(ع‌) مانند پدران‌ بزرگوار خود در همه‌ صفات‌ نیک و سجایای‌ اخلاقی‌ سرامد روزگار بود، ایشان دارای‌ قلبی‌ روشن‌ به‌ نور الهی‌ و در احسان‌ و انفاق‌ به‌ نیازمندان‌ مانند اجداد خود بود، همچنین دارای حکمت‌، علم‌ وسیع‌، نفوذ کلام‌ و قدرت‌ بیان‌ بود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما امروز وظیفه داریم که شیوه رفتاری این امام بزرگوار را در تمام رده‌های زندگی خود جاری کنیم.

وی ادامه داد: ما می توانیم با استفاده از نام مقدس آن حضرت هزاران نفر و گاهی صدها هزار نفر را جمع کنیم و پیام ایشان را به مردم برسانیم، این سرمایۀ بسیار خوبی است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد.

آیت ا… فرحانی با بیان اینکه امام صادق(ع) در حفظ اسلام و جلوگیری از انحراف آن نقش مهمی داشت گفت: ایشان مبارزات بسیاری با دستگاه بنی‌امیه و بنی‌عباس انجام داد تا آئین اسلام از تحریف در طول تاریخ حفظ شود.

وی در پایان عنوان کرد: امام صادق(ع) شاگردان بسیاری را تربیت کرد و تحویل جامعه اسلامی داد که امروز از آثار آن استفاده می‌شود.

به گزارش ایرنا امام جعفر صادق(ع)، امام ششم شیعیان، در هفدهم ربیع‌الاول سال ۸۳ هجری‌قمری در مدینه متولد گردید. کنیه ایشان ابوعبدالله و لقبشان صادق می‌باشد. ایشان در سال ۱۱۴ هجری قمری به امامت رسید و در سن ۶۵ سالگی در سال ۱۴۸ هجری به شهادت رسید و در قبرستان معروف بقیع در کنار مرقد پدر و جدّ مطهر خود به خاک سپرده شد.

پر بازدیدترین ها