امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

خاموشی در کمین استان خوزستان است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 11071

تاریخ انتشار: ۲۲ تیر ، ۱۳۹۹

خاموشی در کمین استان خوزستان است

محمود دشت بزرگ روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته مصرف برق در شبکه رشد بیش از هشت درصد را تجربه کرده و رکورد جدیدی در تاریخ صنعت برق ثبت کرده است.

وی بیان کرد: روز شنبه هفته جاری اوج مصرف برق به هشت هزار و ۳۷۸ مگاوات رسید و از رکورد قبلی مصرف( هشت هزار و ۲۲۰ مگاوات)در صنعت برق در سال ۹۶ عبور کرد.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان این رشد مصرف را باعث وارد شدن شوک به تجهیزات دانست و افزود: باوجود ظرفیت سازی های صورت گرفته که تاکنون باعث پایداری شبکه شده است باید بدانیم اگر رشد مصرف برق از یک قاعده معقول پیروی نکند و چنین شتابان افزایشی باشد باعث بارگیری بیشتر از تجهیزات و فشار به آنها و خاموشی ناخواسته خواهد شد.
دشت بزرگ با اشاره به ثبت دمای بالای ۵۰ درجه سانتیگرادی هوا و افزایش رطوبت در برخی از نقاط استان و استمرار آن در روزهای آینده تصریح کرد: اگر در ساعت های اوج بار، مدیریت مصرف صورت نگیرد به ازای هر درجه دما که از ۴۷ عبور کند افزایش بار قابل ملاحظه ای در شبکه صورت خواهد گرفت و این افزایش بار آسیب زا و حادثه ساز خواهد بود.
وی افزود: برای چند روز پیاپی مصرف برق بیشتر از هشت هزار مگاوات است و تجهیزات در حداکثر بارگیری هستند و این تداوم و ماندگاری افزایش بار خطر دیگری برای شبکه است.
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: مشترکان در روزهایی که دما افزایش پیدا می کند همکاری بیشتری با صنعت برق داشته باشند و با کاهش مصرف غیرضروری و کم کردن بار سرمایشی منازل خود، به پایداری شبکه کمک کنند.

بنا بر دستور استاندار خوزستان ساعت کاری ادارات استان از ۳۱خردادماه تا ۱۴ شهریورماه امسال ۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰ دقیقه تعیین شده است تا به این وسیله در مصرف برق در استان صرفه جویی شود.

پر بازدیدترین ها