امروز: شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

کودکانی که طعمه فاضلاب روباز شدند!

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 12064

تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ، ۱۳۹۹

کودکانی که طعمه فاضلاب روباز شدند!

طبق گزارشات محلی نام این کودک صدیقه حیدری یک ساله از اهالی کوی سیاحی یکی از مناطق محروم غرب اهواز است. از جمله مناطقی که وضعیت روستایی و در تقسیمات شهری “کلانشهر اهواز” جای دارند.

برخی مناطق اهواز سال‌هاست درد تبعیض دارند، کوی سیاحی از جمله مناطقی در اهواز است که یک متر فضای سبز ندارد، آتش‌نشانی و فرهنگ‌سرا، کتابخانه و پارک بازی هم ندارد. تقریباً هیچ‌چیزی از زندگی شهری در این منطقه دیده نمی‌شود چرا که مطالبه مردم به نیازهای اولیه زندگی برمی‌گردد، مطالبه مردم این منطقه به تکمیل شبکه فاضلاب و آب شرب و پایداری شبکه برق خلاصه شده است چیزی که حتی برخی روستاهای دور افتاده ایران دغدغه آن را ندارند در کوی سیاحی آفت می شود بیش از چندین سال است مردم سیاحی آرزوی آسفالت شدن خیابان‌ها را در دل دارند.

تا کنون چندین کودک اهوازی به دلیل خفگی در چاله ها یا جوی های روباز فوت شده اند نام محمدصادق زرگانی، محمدعرفان عبیداوی، علی بروایه و درحال حاضر صدیقه حیدری کودکانی که طعمه فاضلاب شده و خانواده‌های آنان داغدار شده اند ازکم کاری بعضی از مسئولین است که تاکنون نه به عمق فاجعه پرداخته شده و نه اینکه در این مسئله با متخلفین برخوردی جدی صورت گرفته تا نتایج این کم کاری و کم لطفی‌ها از این حوادث برای مردم نمایان شود.

‌وجود جوی‌های روباز فاضلاب در مناطق محرومی چون مندلی، سیاحی، عین دو، حصیر آباد و منبع آب ، کوی علی آباد، زویه ، زرگان ، و چندین مناطقه از شهرستان های اقماری مانند کوت عبدالله ، شیبان ضمن اینکه در به خطر افتادن سلامت مردم نقش بسزایی دارد در خصوص پدیده “طعمه فاضلاب برای کودکان” نیز مسئله ای جدی به شمار می‌رود که باید در این خصوص تمهیداتی جدی از سوی شهرداری‌ها و آبفا صورت گیرد.

 

✍🏽احمد سلامات

پر بازدیدترین ها