امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارآفرینی مددجویان و مشاوره‌های تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 12300

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ، ۱۳۹۹

کارآفرینی مددجویان و مشاوره‌های تحصیلی برای دانش آموزان نیازمند

مدیرعامل انجمن خیریه چهارده معصوم(ع) اهواز، با بیان اینکه حقوق خانواده های تحت پوشش به حساب سرپرست واریز و بسته های معیشتی با مراجعه به انجمن در اختیارشان قرار می گیرد، اظهارداشت: تکریم خانواده های تحت پوشش اصل برنامه های انجمن است، با عدم ورود به مباحث سیاسی، تلاش کردیم تا از ظرفیت همه خیران بهره ببریم؛ هر چند که میزان کمک های صورت گرفته خیران در مقایسه با سایر استان ها بسیار اندک است که این مسأله عوامل متعددی دارد از جمله نقل مکان کسبه، تجار و خیران به سایر استان ها را شامل می شود.

کلاهدوز با بیان اینکه برای نیازهای معیشتی، اشتغال، تحصیل و درمان واحدهایی در انجمن وجود دارد، بیان داشت: در دهه اول تأسیس انجمن هدف رسیدگی به مسائل معیشتی خانواده ها بود اما به مرور زمان در مباحث فرهنگی و آموزشی ورود کردیم که در اوائل با خانه های اهدایی خیران، کلاس های فرهنگی و آموزشی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه در ادامه با یاری خیران، ساختمان آموزشی راه اندازی شد، خاطرنشان کرد: اشتغال خانواده ها در دهه دوم تأسیس انجمن مدنظر قرار گرفت، در این باره خیرانی که به پرستار کودک و سالمند نیاز داشتند از مددجویان انجمن به انتخاب می پردازند ضمن اینکه در شرکت ها و فعالیت های پیمانکاری که خیران مؤسسه حضور دارند، از مددجویان استفاده می شود.

مدیر عامل انجمن خیریه چهارده معصوم اهواز با اشاره به اینکه در راستای کارآفرینی مددجویان دوره هایی با همکاری فنی و حرفه ای استان و آموزشگاه های سطح شهر برگزار می شود، ادامه داد: اعطای وام بلاعوض یا قرض الحسنه ای گامی دیگر در راستای خودکفایی مددجویان است، در بحث ضامن سختگیری نمی شود و حتی برخی اوقات هیأت مدیره ضامن شده است.

کلاهدوز با اشاره به محدودیت های مالی، اضافه کرد: بزرگترین صندوق قرض الحسنه اهواز بنام بنی هاشم از سوی انجمن راه اندازی شده و خانواده های مددجو و سایر اقشار ضعیف را بدون تعیین نوبت و با مراجعه اولیه، بهره مند از وام می کند.

وی با بیان اینکه سقف وام های اعطایی ۵ میلیون تومان است، تصریح کرد: بخش مشاوره از سوی انجمن راه اندازی شده و در زمینه پیشگیری از آسیب های اجتماعی، اقدامات قابل توجهی انجام داده است، هم اکنون تعداد قابل توجهی از پرسنل انجمن جزو مددجوها بودند.

مدیرعامل اتحادیه انجمن چهارده معصوم اهواز با اشاره به تهیه جهیزیه برای زوج های تحت حمایت انجمن گفت: پرداخت جهیزیه پس از شرکت در کلاس های مشاوره انجمن می شود البته میزان پرداخت برای تهیه جهیزیه با توجه با ۵ میلیون تومان است، مشاوره تحصیلی با حضور چند مشاور برجسته آموزش و پرورش استان در انجمن برگزار می شود.

کلاهدوز با اشاره به مؤسسه پویندگان آیین و معرفت جنوب خاطرنشان کرد: از سال ۸۹، این مجتمع آموزشی با نگاه رشد تحصیلی دانش آموزان در مهرشهر راه اندازی شده است که در این باره دانش آموزان فقیر بصورت رایگان و از سایر دانش آموزان به تناسب خانواده ها، شهریه گرفته می شود، ۵ مدرسه ویژه دختران و ۵ مدرسه ویژه پسران در مساحت ۴۰ هزار مترمربع ساخته می شوند که تاکنون ۴ هزار مترمربع آن راه اندازی شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مؤسسه ها و انجمن های خیریه براساس اساسنامه ها حق فعالیت اقتصادی ندارند، گفت: در این باره شرکت بیمه ای راه اندازی کردیم و با توجه به توزیع ۲۵ هزار صندوق در سطح شهر بنا داریم تا از این طریق درآمدزایی داشته باشیم ضمن اینکه کمک های مازاد در ۲۳ خیریه سطح استان توزیع می شود.

 

منبع: ندای رسا

پر بازدیدترین ها