امروز: دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

مردم از ترس کرونا دریافت خدمات پزشکی خود را به تعویق نیندازند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 12313

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ، ۱۳۹۹

مردم از ترس کرونا دریافت خدمات پزشکی خود را به تعویق نیندازند

دکتر سید محمد علوی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عده ای از افراد بسیاری از برنامه‌های درمانی خود را به علت ترس از بیماری کرونا انجام ندادند؛ به عنوان مثال بیماران قلبی به پزشک مراجعه نکردند و یا عده ای دردها و مشکلات دندانی را تحمل کردند ولی از رفتن به دکتر امتناع ورزیدند که مشکلاتی برای آنها به وجود آورد.

وی افزود: در برخی حرفه‌ها از جمله دندانپزشکی در مرحله هشدار و قرمز کرونا، مردم برای دریافت خدمات درمواقع ضروری توصیه شدند اما با خروج از این وضعیت در نقاط سفید می‌توانند برای رفع نیازهای خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری لازم مراجعه کنند.

علوی با تاکید بر رعایت اصول بهداشتی توسط مطب های پزشکی گفت: همکاران بهداشت به عنوان ناظر با برخی مطب ها که خلاف پروتکل‌های بهداشتی عمل می‌کنند برخورد کرده و حتی ناچار به تعطیلی آنها شدیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپوراهواز بیان کرد: بنابراین افراد به ویژه مادران باردار، سالمندان و کودکان برای انجام واکسیناسیون تا حد امکان معاینات و اقدامات درمانی به تاخیر افتاده را انجام دهند.

وی ادامه داد: همچنین افراد مبتلا به بیماری های غیرواگیر از جمله دیابت و تیروئید نیز تحت نظر پزشک خود روند درمان خود را ادامه دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز روز شنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری ناشی از کرونا بیان کرد: این دانشگاه که جمعیتی بالغ بر سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر را در خوزستان زیر پوشش دارد در روز جمعه گذشته حتی یک مورد فوتی ناشی از ویروس کرونا ثبت نکرده است و در سراسر خوزستان در روزهای اخیر تعداد فوتی‌ ناشی از کرونا یک رقمی شده است.
فرهاد ابول نژادیان با ابراز نگرانی از افزایش سفر از استان خوزستان به استان‌های شمالی و استان‌های مرکزی که برخی از آن‌ها قرمز هستند گفت:در این شرایط از مردم خوزستان تقاضا داریم از سفر به ویژه به شهرهای قرمز جدا خودداری کنند.
وی توضیح داد: همه باید تلاش کنیم شرایط فعلی خوزستان حفظ شود چرا که وضعیت همچنان شکننده است؛ از سوی دیگر تلاش شده با اداراتی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمیکنند برخورد شود.

ابول‌نژادیان افزود: هم اکنون آغاجاری و بهبهان در شرایط قرمز کرونا به سر می‌برند.

استان خوزستان پس از ۲ ماه وضعیت قرمز کرونایی بیش از یک هفته است که از وضعیت هشدار خارج شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اعلام اینکه ۲۶ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند اعلام کرد: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

پر بازدیدترین ها