امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

بررسی معضلات و مشکلات حوزه پسماند در نشست مشترک سازمان مدیریت پسماند و اداره کل حفاظت محیط زیست

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 13018

تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ، ۱۳۹۹

بررسی معضلات و مشکلات حوزه پسماند در نشست مشترک سازمان مدیریت پسماند و اداره کل حفاظت محیط زیست

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در این نشست خواستار همکاری و مشارکت در زمینه مسائل پسماند شد و گفت: این سازمان مشکلات و معضلات عدیده‌ای دارد که برای حل آن‌ها نیاز به مشارکت همگانی دارد.

رضا علیجانی به بحث مشکلات صفیره اشاره و عنوان کرد: معضل اول ما بحث مجتمع پسماندهای شهر اهواز است.

وی ادامه داد: در شهر اهواز روزانه ۲۰ تن زباله عفونی تولید میشود و با توجه به اینکه ما در حال حاضر نظارت را به صورت مستمر از بیمارستانها شروع کرده ایم‌ ، بر لزوم بی خطرسازی زباله ها و عدم اجرای این تعهد توسط مراکز درمانی بیمارستانی تاکیدداریم.

علیجانی همچنین در خصوص به‌روزرسانی طرح جامع مدیریت پسماند شهر اهواز اشاره کرد و گفت: انتظار داریم سازمان محیط زیست به‌عنوان متولی این امر نسبت به تدوین این طرح و به‌روزرسانی این طرح با سازمان پسماند همکاری کند.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص وضعیت رفت و روب و لزوم افزایش کیفیت پاکیزگی شهر و برقراری گشت مشترک سازمان پسماند و محیط زیست جهت نظارت روزانه تاکید کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز افزود: به‌عنوان یک مجموعه مهم‌ شهرداری انتظار همکاری و همیاری داریم، ما باید در خصوص مسائل زیست محیطی در کنار هم مشارکت و همکاری داشته باشیم و اگر مثلا بحث مسائل صفیره حل نشود دود آن به چشم همه ما می‌رود و با زندگی همه ما ارتباط مستقیم دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار کرد: محل دفن پسماند اهواز معضل بزرگ شهر اهواز است و ما باید نگاهمان را به بحث مدیریت پسماند عوض کنیم، اولویت اول ما بحث ساماندهی پسماند است، اگرچه از نگاه برخی شهرداری‌ها پروژه‌ای که سوددهی نداشته باشد محکوم به شکست است.

اشرفی گفت: نگاه اصلی به مسئله پسماند باید محیط زیستی باشد و نه صرفا اقتصادی درحالی که متاسفانه در بعضی شهرها این نگاه غالب نیست و عموما از درآمدزایی از طریق پسماند سخن می‌گویند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز
پر بازدیدترین ها