امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

جلسه مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با مجمع نمایندگان استان برگزار شد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 14054

تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ، ۱۳۹۹

جلسه مشترک سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان با مجمع نمایندگان استان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان: امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در جلسه مجمع نمایندگان استان خوزستان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار گردید گفت: اولویت‌های استان خوزستان که باید در لایحه بودجه ۱۴۰۰ به آن‌ها توجه ویژه شود، مورد بررسی قرار گرفت.

حاجتی اظهار کرد: در جلسه مشترکی که با مجمع نمایندگان خوزستان برگزار شد، ظرفیت‌های قانونی که اجرای آن‌ها چه در قانون برنامه ششم و چه در سایر قوانین مورد غفلت واقع شده‌اند، بررسی شدند.

ایشان افزود: همچنین تامین به موقع اعتبار طرح‌های ملی که برای ما اهمیت بسیار دارند را می‌توان از مسیر  وزارتخانه‌ها و سازمان برنامه و بودجه کشور و در نهایت در صحن علنی مجلس تعیین تکلیف می‌شوند را پیگیری کرد، و ما این موضوع را در این جلسه مورد بررسی قرارداده‌ایم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان گفت: همچنین احیا و اثربخشی نظام درآمد هزینه استانی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

امید حاجتی گفت: استفاده از ظرفیت‌ درآمدهای غیرنفتی استان جهت حل مشکلات و چالش‌های بسیار ضروری می‌باشد.

وی افزود: همچنین پیشنهاداتی جهت نهادسازی‌های جدید نظیر ایجاد صندوق توسعه‌ منطقه‌ای که به سرمایه‌گذاری و بهبود وضعیت اشتغال کمک شود، ارائه شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان گفت: نظام فعلی در بحث درآمد و هزینه به صورت متمرکز است و تمامی منابع درآمدی‌مان در خزانه کل کشور یک چرخش ملی پیدا می‌کند و همین باعث می‌شود نتوانیم منابع وصولی در استان خوزستان را در زمان خودش به مصرف اولویت‌های‌مان برسانیم. ضمن اینکه نظام انگیزشی مورد نیاز هم برای اینکه درآمدهای غیرنفتی چه در استان خوزستان و چه ۳۱ استان‌ دیگر افزایش پیدا کند، در حال حاضر وجود ندارد.

حاجتی در پایان گفت: راه‌هایی که می‌تواند فضای رقابتی در کسب درآمدهای جدید غیرنفتی را تعیین و تصویب کنند نیز در این جلسه مرور شدند و امیدواریم با جمع‌بندی که رئیس مجمع نمایندگان خوزستان داشتند و تعامل مستمر و ایجاد کمیته‌های مشترک جهت حضور موثرتر در کمیسیون‌های بودجه، امسال شاهد اثرگذاری حداکثری در تدوین و تصویب قانون بودجه ۱۴۰۰ در استان باشیم.

پر بازدیدترین ها