امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

قدردانی استاندار از عملکرد سازمان آب و برق خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 14210

تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ، ۱۳۹۹

قدردانی استاندار از عملکرد سازمان آب و برق خوزستان

شریعتی افزود: از آنجایی که مهترین دغدغه در استان ما همواره بحث آب بوده؛ سازمان آب و برق وظایف زیادی را در این خصوص به عهده داشته است. در طی سالهای گذشته کم آبی بسیاری مردم خوزستان خصوصا کشاورزان را آزار داده و پس از عزم دولت در جبران اشتباهات گذشته خصوصا کنترل کانون های ریزگرد، در گام اول نیازمند تامین آب بودیم که کارکنان سازمان آب و برق خوزستان هم در تصمیمات کارشناسی و هم اجرای تصمیمات در بدترین شرایط، نقش بی نظیری ایفا نمودند و با تامین آب نهال ها خصوصا کانون شماره ۴ کنترل شد.

استاندار خوزستان با اشاره به دشوار بودن تصمیمات کارشناسی در شرایط بحران اظهار کرد: در نظر گرفتن عملکرد سازمان آب و برق خوزستان در تولید برق پایدار به تنهایی بی مهری است و این سازمان در خشکسالی در سیل در آبرسانی عملکرد شایان توجهی داشته است. وقتی کانال پورشریفی اجرا می شد یکی از دغدغه ها گذر این کانال از کانال کوت امیر بود که به خاطر تامین آب شرب خانوارهای بسیاری در طول ۴۰ سال کار خطیر و حساسی بود و تنها با تخصص مجموعه آب و برق خوزستان به سرانجام رسید.

وی ادامه داد: با تامین آب توسط سازمان آب و برق خوزستان، ۳۰ هزار هکتار جنگل تولید شد، ۱۴ هزار هکتار مرطوب سازی کانون های بحرانی و فوق بحرانی ریزگرد صورت گرفت و چند ده هزار بوته کاری صورت گرفت.

شریعتی با یادآوری خشکسالی سالهای گذشته خوزستان گفت: به خاطر کم آبی ۹۷ می بایست کشت های دائم را مورد توجه قرار می دادیم و نیشکر و نخیلات باید حفظ می شدند. در خشکسالی که در چند دهه اخیر بی سابقه بود و سدها عملا خالی شده بودند با برنامه ریزی درست و به موقع و با در نظر گرفتن پایین دست توانستیم تابستان را پشت سر بگذاریم.

استاندار خوزستان افزود: در سیل اوایل سال ۹۸ سازمان آب و برق خوزستان با کار کارشناسی و برنامه ریزی های مدون و تشکیل تیم های دانشگاهی و مشرف به رژیم رودخانه ها تصمیماتی اخذ کرد که در چارچوب های مدیریت سیل، مطابق با استانداردهای جهانی و ملی بود و در کنار تامین منابع آب بدون تلفات و کمترین خسارات سیلاب را پش سر گذاشتیم.

شریعتی تصریح کرد: تجارب نهفته در بدو تشکیل سازمان آب و برق نقش بسزایی در تصمیمات کارشناسی این سازمان دارد و با هوشیاری و تخصص مدیران و کارشناسان سیلاب ۹۸ کنترل و مدیریت چنین کار بزرگی باعث شد تمام کشور قدردان زحمات سازمان آب و برق خوزستان باشند.

وی با اشاره به نکات مثبت سیل سال گذشته خاطر نشان کرد: پس از سیل با افزایش سطح کشت روبرو شدیم که با برنامه ریزی صورت گرفت؛ چه با خارج کردن سیلاب از زمین های کشاورزی و چه با تخصیص آب کشت شلتوک، سازمان آب و برق خوزستان بی درنگ با کشت تابستانه در حد وسیع خسارت های کشاورزان را جبران کرد.

استاندار خوزستان اظهار کرد: تمام نیروگاه های برقابی استان در اوج مصرف تابستان با تمام قدرت در مدار بودند که این امر باعث شد تولید در بالاترین حد ممکن باشد و از این بابت خاموشی در کشور نداشتیم. سال ۹۷ به دلیل کمبود ظرفیت پشت سد؛ خاموشی های برنامه ریزی شده در کل کشور وجود داشت ولی آماده کردن نیروگاه ها در وقت مناسب باعث شد در کنار تامین برق کشور، صادرات برق به عراق را نیز صورت بگیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از مدیران و مسئولان نیروگاه های مجموعه سازمان آب و برق خوزستان با اهداء لوح قدردانی شد.

پر بازدیدترین ها