امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

روغن خوراکی نایاب شده است! / عرضه مجدد روغن در بازار خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 14790

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ، ۱۳۹۹

روغن خوراکی نایاب شده است! / عرضه مجدد روغن در بازار خوزستان

ابوالقاسم کوره چینی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طبق اعلام سازمان صمت خوزستان حدود ۲ هزار تن روغن خوراکی برای توزیع در استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه چند روزی با کمبود روغن در بازار خوزستان مواجه بودیم افزود: این کمبود در کل کشور وجود داشته اما وضعیت خوزستان نسبت به سایر استان ها بسیار بهتر است.

دبیر اجرایی اتاق اصناف اهواز اظهار داشت: در یک ماه گذشته قیمت روغن خوراکی ۹درصد افزایش یافت لذا قرار نیست این کالا افزایش قیمت داشته باشد هر چند کارخانجات درخواست افزایش ۳۰ درصدی قیمت را داشتند که موافقت نشد.

وی ادامه داد: ۲ هزار تن روغن خوراکی برای مصرف یک ماه بازار استان خوزستان کافی است و برای ماه های آینده باید سهمیه دیگری در نظر گرفته شود.

کوره چینی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد روغن خام مورد نیاز تولید روغن خوراکی وارداتی است افزود: علت اصلی کمبود روغن خوراکی در سطح بازار و فروشگاه ها دیر رسیدن روغن خام به کارخانجات تولید روغن خوراکی بوده است.

وی با بیان اینکه کارخانه روغن گلستان در دزفول بخشی از روغن مورد نیاز استان خوزستان را تولید می کند گفت:تاخیر در ارسال مواد اولیه مورد نیاز این کارخانه موجب توقف در تولید شد که با ارسال مواد اولیه ،تولید روغن خوراکی در کارخانه روغن گلستان از سر گرفته شد.

بر اساس اعلام سازمان صمت خوزستان حدود ۲ هزار تن روغن خوراکی نیاز ماهانه این استان است که از هفت کارخانه درون و خارج از خوزستان تامین می شود.

کمبود روغن خوراکی در بازار خوزستان در روزهای اخیر موجب نگرانی مردم شد.

پر بازدیدترین ها