امروز: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تشکیل کمیته‌های رفع مشکلات بانوان در شهرداری اهواز

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 14937

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ، ۱۳۹۹

تشکیل کمیته‌های رفع مشکلات بانوان در شهرداری اهواز

نیره شهریسوند امروز در نخستین جلسه اعلام و معرفی کمیته‌های مرتبط با مسائل بانوان در شهرداری اهواز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: نیمی از جمعیت بشریت را زنان تشکیل می‌دهند بنابراین اگر نگاه کاوش‌گر انسان بخواهد نقش او را با نقش‌های دیگر مقایسه کند می‌بیند که نقش این نیم حساس‌ترین، ظریف‌ترین، ماندگارترین و موثرترین نقش‌ها در مسیر بشریت به سوی کمال است.

وی با بیان اینکه از دیدگاه اسلام میدان برای فعالیت‌ها و تلاش‌های علمی، اقتصادی و سیاسی زنان کاملا باز است، افزود: امام خامنه‌ای معتقد هستند اگر کسی بخواهد با استناد به بینش اسلام، بانوان را از کار علمی و نیز از تلاش اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باز دارد خلاف حکم خدا عمل کرده است.

نماینده ویژه شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان با اشاره به لزوم اقدامات عملیاتی مبتنی بر نگاه ویژه در حوزه بانوان ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره بر توجه ویژه مسئولان به حوزه بانوان تأکید دارند و در فرمایشات حضرت آقا، استفاده از ظرفیت‌های بانوان در حوزه‌های مختلف به صورت خاص تاکید شده است.

گذر از توانمندسازی‌های مقطعی

وی تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند توانمندسازی زنانه است اما متاسفانه توانمندسازی در جامعه ما به توانمندسازی مقطعی و اقتصادی خلاصه شده درصورتی که اگر یک زن بخواهد در زمینه‌های علمی، سیاسی و یا اقتصادی پیشرفت کند باید از نظر روان شناختی توانمند شود، همچنین زنانی که اعتماد به نفس دارند می‌توانند در تمام عرصه‌ها پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

شهریسوند با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در گذشته عنوان کرد: با مشورت اعضای امور بانوان که از بانوان توانمند اهواز تشکیل شده است، تشخیص بر این شد که ۸ کمیته تشکیل شود و مشکلات مرتبط با حوزه بانوان در این کمیته‌ها دسته‌بندی شوند.

وی درباره هدف از تشکیل این کمیته‌ها گفت: به واسطه این ۸ کمیته قرار است مشکلات بانوان اهوازی با کمک آنها، به ترتیب و البته به مرور زمان رفع شوند؛ بی‌شک در ارائه طرح‌ها و اجرای آن، توجه به آرامش و امنیت زنان و تامین نیازهای بانوان، مدنظر خواهد بود.

تعامل سازمان‌های مختلف با شهرداری اهواز در زمینه پیگیری امور بانوان

نماینده ویژه شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان با بیان اینکه پیشنهاد‌ها و نظرات دیگران را پذیرا هستیم، یادآور شد: در روزهای گذشته با سازمان‌های مختلفی نشست‌ها و رایزنی‌هایی صورت گرفته که خروجی این جلسات انتخاب نمایندگانی برای کمیته‌ها بوده است به طوری که روئسای کمیته‌ها نماینده آن سازمان‌ها در شهرداری اهواز خواهند بود البته همه اعضا به صورت افتخاری فعالیت خواهند داشت.

وی با بیان اینکه رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی به ویژه در بحث بانوان از جمله برنامه‌های اولویت‌دار ما است، افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده برنامه‌های مدون بسیار مهمی در راستای توانمند سازی و ارتقاء جایگاه زنان از طریق مجموعه مدیریت شهری و امور بانوان شهرداری اهواز اجرایی می‌شود.

توجه شهرداری اهواز به رفع مشکلات بانوان

شهریسوند بیان کرد: ماهنامه‌ای برای بانوان شهرداری خواهیم داشت که فعالیت کمیته ها و اخبار بانوان در ماهنامه به آنها ارائه می‌شود.

وی با اشاره به توجه شهردار اهواز به امور بانوان و نیز با بیان اینکه رسیدگی و رفع مشکلات بانوان، به منظور حمایت از آنها، از جمله برنامه‌های اولویت دار شهرداری اهواز است، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های آقای شاعری مسئله بانوان است، در واقع تاکید ایشان براین است که کارهایی صورت بگیرد که به نفع جامعه بانوان باشد.

محدودیتی برای حمایت از بانوان در شهرداری اهواز وجود ندارد

نماینده ویژه شهردار اهواز در پیگیری امور بانوان با بیان اینکه ماهیت کار شهرداری ارایه خدمات مناسب به شهروندان است، ادامه داد: نکته مهمی که مدیران شهرداری به آن توجه داشته اند، وظایف و جایگاه زن در خانواده و تحکیم بنیان خانواده بوده است.

وی تصریح کرد: شهردار محترم نسبت به مسئله بانوان بسیار دغدغه‌مند هستند و تاکید دارند که برنامه‌هایی در راستای ارتقاء جایگاه بانوان، آنگونه که شایسته‌ها آنها است در نظر گرفته شود و محدودیتی برای حمایت بانوان وجود ندارد.

در این جلسه ۸ کمیته تحت عنوان کمیته‌های فرهنگی، اشتغال، علمی و پژوهشی، هنری، حقوقی، ورزش، روانشناسی و پزشکی معرفی و اعلام شد که پیرامون این کمیته‌ها بحث و تبادل نظرهایی صورت گرفت.

 

✍️ مریم زنگنه

پر بازدیدترین ها