امروز: جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

برای دانش آموزان محروم با ارثــیه پدری‌ام مدرسه می‌سازم

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 15244

تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ، ۱۳۹۹

برای دانش آموزان محروم با ارثــیه پدری‌ام مدرسه می‌سازم

خوب که بنگریم می بینیم که نیک اندیشی و نیکوکاری در همین نزدیکی جاری است. در نیّتِ معلمانی که برای تعلیم و تربیت آینده سازان این سرزمین از اعماقِ جان مایه می گذارند. کرونا که آمد فضای فیزیکی کلاس های درس از معلمان گرفته شد و تدریس آنها در بسترهای مجازی جریان یافت. بسترهایی که دانش آموزان برای بهره مند شدن از آن باید به وسایل ارتباطی مجهز باشند و این امکان برای برخی از دانش آموزان و خانواده های کم برخوردار کاری صعب و دشوار است.

در میان فراز و نشیب این راه ناهموار، باز هم این معلمان بودند که بار سنگینِ این صعبی و دشواری را بر دوش کشیدند و دانش آموزان کم برخوردار را برای تهیه این وسایل ارتباطی یاری کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی الــفبا، حسین اسدی، راهبر آموزشی مناطق روستایی در شهرستان اندیمشک است و اقدامات خیرخواهانه او در طول ۲۸ سال خدمت در آموزش و پرورش از برجسته ترین سطور دفتر معلمی اش است، اسدی همیشه با حقوق اندکِ معلمی، در انجام فعالیت های خیرخواهانه پیش قدم بوده است و خرید تلفن همراه هوشمند برای دانش آموزانش را از سال ۹۳ آغاز کرده است.

اسدی نیکوکاری را از پدرش آموخته است و پر رنگ ترین خاطره از کودکانه هایش برمی گردد به دستان بخشاینده پدری که معتقد بود باید کار خیر را در نهان انجام داد. اسدی به الــفبا گفت: پدرم همیشه با کمک مسجد محل به نیازمندان کمک می کرد.

او وقتی در سال ۹۴ به عنوان معلم نمونه کشوری انتخاب شد هدیه ریاست جمهوری به مبلغ ۲۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را بین مردم محروم دوکوهه و دانش آموزان این منطقه توزیع کرد و امروز پس از دریافت ارثیه پدری اش، به تـاسی از ذاتِ نیکوکـــارِ پــدر این مبلغ را نیز صرف کمک به تعلیم و تربیت فرزندان ایران عزیز اسلامی کرده است.

این معلم خیر شهرستان اندیمشک با ارثیه ۱ میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومانی پدر مرحومش تا کنون ۱۴۳ تبلت برای دانش آموزان کم برخوردار، روستایی و حاشیه ای خریداری کرده است و به تمامی مدارس محروم و روستایی شهرستان اندیمشک نیز کمک کرده است. در عین حال ساخت مدرسه در روستای کرتل در بخش الوار گرمسیری نیز از برنامه هایی است که برای کمک به تحصیل دانش آموزان این منطقه کم برخوردار روستایی دارد.

اسدی به الــفبا گفت: دانش آموزان محروم و کم برخوردار با کمک مدیران مدارس مناطق روستایی و حاشیه ای در اندیمشک شناسایی شدند. بیشتر این دانش آموزان بی سرپرست و بد سرپرست هستند و یا دارای خانواده هایی بی بضاعتند که از وضعیت معیشت نامناسبی برخوردارند.

او در گفت و گو با الـفبا قصه دانش آموزی را روایت کرد که به دلیل نداشتن تبلت و دور بودن از فرآیند آموزش افسرده و غمگین بود. اسدی گفت: به محض اطلاع از این موضوع بلافاصله این دخترخانم را پیدا کردم و به مدرسه اش رفتم و به او یک تبلت اهدا کردم. لحظه اهدای تبلت به این دانش آموز و اشک شوقش از خاطرات ماندگار زندگی ام است.

در کشور ما بالـغ بر ۱۴ میلیون و ۶۵۰ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند و در شرایط کنونی ناشی از انتشار ویروس کرونا برای دسترسی به آموزش نیازمند وسایل ارتباطی می باشند. در عین حال بسیاری از دانش آموزان در مناطق کم برخوردار، عشایری و روستایی نیازمند مکانی به نام مدرسه اند، تا فرآیند تعلیم و تربیت از میان آن جریان یابد.

پر بازدیدترین ها