امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

امکان خواندن ذهن به زودی فراهم می‌شود!

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 16610

تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ، ۱۳۹۹

امکان خواندن ذهن به زودی فراهم می‌شود!

دانشمندان مدت زمان بسیاری است که سعی دارند با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی مغز ذهن افراد را بخوانند و داده‌های لازم برای درمان بیماران را دریافت کنند با این وجود دسترسی به راه حل برای چنین اقدامی بسیار سخت و پیچیده است.

به تازگی محققان دانشگاه پرودو سعی کرده‌اند نقاط مشترک علم عصب‌شناسی و فناوری نوین هوش مصنوعی را پیدا کنند و آن‌ها را به یکدیگر اتصال دهند. گروه تحقیقاتی دانشگاه پرودو آزمایش‌های پیاپی خود را طی بیشتر از یک سال صورت دادند و سعی داشتند با به نمایش گذاشتن تصاویر سیستم عصبی انسان به هوش مصنوعی آن را آموزش دهند. این تصاویر از تعدادی افراد مشخص گرفته شده بود که کلاه‌های مغناطیسی برای تشخیص الکتر‌ودهای مغز پوشیده بودند.

 

علل عدم موفقیت آزمایش‌های اولیه برای خواندن ذهن

علل عدم موفقیت آزمایش‌های اولیه برای خواندن ذهن

جفری مارک سیسکایند، یکی از دانشمندان پروژه در رابطه با آزمایش‌های این تیم گفت: “این روش اندازه‌گیری و محاسبه الکترودها که با نام الکتروانسفالوگرافی یا EEG شناخته می‌شود می‌تواند آن دسته از واکنش‌های مغزی که به خواندن ذهن کمک می‌کنند را شناسایی کند”. وی در ادامه افزود: “مشکل آن بود که در گذشته داده‌های ارائه شده به سیستم هوش مصنوعی پراکنده و نادرست بود. اکنون ما با قرار دادن صحیح و چیدمان درست تصاویر سیستم عصبی مغز توانستیم به نتایج دلخواه برای تولید داده‌های خواندن ذهن دسترسی پیدا کنیم”.

تیم دانشگاه پرودو زمانی به اشتباهات خود پی بردند که متوجه عدم تشابه پاسخ‌ها در یک سری از آزمایش‌های مشابه شدند. این امر باعث شد آن‌ها به اهمیت چیدمان و قرارگیری منظم داده‌ها پی ببرند و اکنون به راز نحوه خواندن ذهن با کمک هوش مصنوعی و علم عصب‌شناسی پی ببرند. تیم تحقیقاتی دانشگاه پرودو توانست پس از ثبت کشفیات خود در مرکز IEEE و ارائه داده‌های مربوط به هوشمندسازی علم عصب‌شناسی از سوی سازمان علم جهانی حمایت مالی دریافت کند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پر بازدیدترین ها