امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

تصمیم هوشمندانه مرد جوان جان خانواده‌اش را نجات داد!

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 17496

تاریخ انتشار: ۱۹ دی ، ۱۳۹۹

تصمیم هوشمندانه مرد جوان جان خانواده‌اش را نجات داد!

قرار گرفتن در موقعیت‌های سخت و خطرناک ممکن است برای هر فردی اتفاق بیفتد. اما آنچه در این موقعیت‌ها حائز اهمیت است این است که فرد بتواند ضمن حفظ خونسردی، بهترین راهکار را برای خلاصی از چنین موقعیتی پیدا کند، مانند یک جوان استرالیایی که با تصمیم هوشمندانه خود توانست جان خود و خانواده اش را نجات دهد.

این مرد ۳۰ ساله که به همراه چهار نفر از خانواده اش از جمله یک نوزاد شش ماهه پس از خرابی خودرو در منطقه‌ای سیل زده به مدت ۱ شب گرفتار شده بود با کمک کمک پهپاد توانست از این موقعیت خطرناک جان سالم ببرد. در حالی که همه تلاش‌های این مرد که هویتش شناخته نشده برای تماس با مرکز نجات و امداد بی نتیجه ماند او و خانواده اش مجبور شدند تا شب را در داخل چادر و در یک منطقه سیل زده در «تولی» واقع در ایالت کوئینزلند استرالیا سپری کنند.

این مرد جوان روز صبح روز بعد و در حالی که به دلیل دورافتاده بودن مسیر امکان تماس با تلفن همراه وجود نداشت تصمیم گرفت از پهپاد خود کمک بگیرد. او با قرار دادن موبایل خود روی یک پهپاد و به پروازدرآوردن آن توانست پیامی را به پدرش در مورد خرابی خودرو و نیاز فوری به کمک ارسال کند.

تصمیم هوشمندانه ای که جان یک خانواده را نجات داد!

او در این پیام به پدرش تاکید کرد که همه خانواده در سلامت هستند، اما به دلیل وقوع سیل در منطقه نیاز به کمک فوری دارند. پس از ارسال این پیام، پلیس محلی استرالیا و گروه‌های امداد عملیات جستجو و نجات را آغاز کردند. سرانجام آن‌ها در ساعت ۱.۳۰ بعدازظهر روز سه شنبه این خانواده را در جاده‌ای در یک منطقه جنگلی پیدا کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

پر بازدیدترین ها