امروز: شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

تحلیلی بر تظاهرات بعد از انتخابات آمریکا

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 17695

تاریخ انتشار: ۲۶ دی ، ۱۳۹۹

تحلیلی بر تظاهرات بعد از انتخابات آمریکا

در میان تظاهرات‌کنندگان، یک نفر خودکشی کرده بود و در مقابل آن اتفاقات ناگوار دیگری رخ داد که باعث تنش و آشوب در میان جامعه شد. آقای جو بایدن می‌گوید: این معترضان، آشوبگر و تروریست داخلی هستند اما از نظر رسانه‌ها و مطبوعات به گونه دیگری وضعیت منعکس می‌شود و به درستی انتقال داده نمی‌شود.
در بعضی جاهای کشور آمریکا، تظاهرات آرام و بدون درگیری بود و کسانی که با شبکه های اجتماعی و فضاهای مجازی و غیره سر و کار دارند باید آگاهانه و منصفانه قضاوت کنند که آسیب شناسی شود و مردم و مسئولان تصمیم گیر مطلع باشند.
برخی کارشناسان بر این باورند: مردمی در آمریکا هستند که از وضع موجود خیلی ناراضی اند،چرا که دولت با اعمال سیاست های غلط و فشارهای اقتصادی معیشت آحاد مردم را دچار مشکل کرده است و این معترضان را دولت آمریکا،تروریست داخلی خوانده است.
یکی از مواردی که ذهن آدم را به خود مشغول می کند و باعث متنفر شدن دیگران از پلیس آمریکا می شود،جریان کشته شدن یک زن عادی و بی خطر توسط پلیس با شلیک گلوله به قلب اش هست.جامعه آمریکا کلا در شاخه های مختلف دچار دو قطبی شده است و همچنین نژادپرستی،بخشی از تاریخ غیر طبیعی آن است که مردم را در میان این اوضاع بحرانی گیر اندخته
است.
اگر مردم در پای صندوق های رأی به خواست هایشان نرسند،فاشیست به وجود خواهد آمد و در کل عده ای از این معترضان در آمریکا،مرمان معمولی بودند ولی این درگیری های مسلحانه در طول تاریخ این کشور کم نظیر و تا حدودی بی نظیر بوده است.
این اتفاقات بحرانی زمینه ساز بحرانی خیلی جدی همچون بحران اقتصادی شد که نوعی جنبش اجتماعی بزرگ و وسیع را به دنبال داشت. این احتمال هم وجود دارد که بخشی از این خشونت‌ها و تظاهرات مردم، تأثیر چند سال ریاست جمهوری گذشته ی ترامپ می باشد مثل فنری که از همه طرف به آن فشار بیاید،در می رود…
در اینکه دونالد ترامپ همان راهی که رئیس جمهوری های قبلی کاخ سفید رفته اند،او هم پیموده است،در آن شکی نیست. ترامپ که خود قدرت درونی آمریکا را نقطه مرکزی و مهمی می دانست که بر تمام دنیا تسلط دارند،درصورتی که اشتباه تصور می کردند و این گونه نیست.

 

سیاوش باران‌وند
تحلیلگر سیاسی

پر بازدیدترین ها