امروز: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

خط قرمز دستگاه قضایی سوءاستفاده از بیت‌المال در انتخابات است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 20000

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ، ۱۳۹۹

خط قرمز دستگاه قضایی سوءاستفاده از بیت‌المال در انتخابات است

حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی در اولین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی استان، اظهار کرد: اعتقاد همه افراد جامعه صرف نظر از هر سلیقه، گروه و اعتقاد، بر حفظ کیان کشور و نظام می باشد و همگان باید بدانیم آنچه موجب حیات جمهوری اسلامی است، مشارکت سیاسی و اجتماعی همه افراد در تعیین سرنوشت کشور است.

وی افزود: پاسداری از خون شهدا و پیشگیری از عقب گرد به گذشته دیگر اولویت مهم در هر تصمیمی است که برای نظام گرفته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی ادامه داد: تلاش همه دست اندرکاران انتخابات، فراهم کردن حضور حداکثری مردم در این عرصه سرنوشت ساز است که موجب سرافرازی نظام و امیدواری همه ملت های مستضعف فارغ از هر نژاد ، دین و مذهب است.

وی تصریح کرد: اولویت این ستاد، رعایت دستورالعمل قوه قضائیه است تا همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی، شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و با کمترین تخلفات و جرائم در این زمینه باشیم.

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: از اساسی ترین اقدامات قضایی در این زمینه، اختصاص شعب ویژه قضایی برای رسیدگی به تخلفات و جرائم انتخاباتی می باشد و رسیدگی به موقع، صدور حکم و اعلام آن به منظور پیشگیری است ولی اساس کار باید بر تذکرات پیش از وقوع تخلفات و پیشگیری از پرونده سازی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین مرادی همچنین بر نظارت بر دستگاه های اجرایی، تبلیغات نامزدها و احزاب، استفاده از ظرفیت رسانه ها به ویژه صدا و سیمای مرکز استان، تاکید کرد و اظهار داشت: برخی از افراد داخل کشور که وابسته به عوامل دشمن و استکبار هستند و خارج نشینان اجیر شده توسط اسرائیل و آمریکا ، مردم را به عدم مشارکت در انتخابات تشویق می کنند و همه تلاش ما باید بر حفظ امنیت و سلامت انتخابات باشد تا اعتماد عمومی برای مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور توسط خود آنان بیش از پیش جلب شود.

در ادامه این جلسه، سایر اعضای ستاد به ارائه نظرات و دیدگاه های خود پرداختند و در پایان مواردی به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید.

پر بازدیدترین ها