امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت هماهنگی فعالیت‌های مشارکتی مردمی و خیرین

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 20009

تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ، ۱۳۹۹

ضرورت هماهنگی فعالیت‌های مشارکتی مردمی و خیرین

در این جلسه پس از خیر مقدم سرپرست اداره کل امور اجتماعی استانداری، درباره ضرورت هماهنگی فعالیتهای مشارکتی مردمی و خیرین توضیحاتی ایراد گردید. در ادامه حاج حسین یکتا بعنوان دبیر ملی این شورا، اشاره کردند که با استفاده از تجربیات دوران دفاع مقدس و فعالیتهای جهادی پس از آن، بنا داریم با تاکید بر انسجام و هماهنگی بین بخشی در فعالیت چهار حوزه، از جمله:
۱.سمن ها
۲.خیریه ها
۳.کنشگران فرهنگی و مساجد
۴.کنشگران اقتصادی و تشکلهای صنفی
سازماندهی و ساماندهی مشارکتهای اجتماعی مردم را در دستور کار قرار داده تا ضریب نفوذ و تاثیر خدمات ارائه شده،منجر به حل مشکلات بیشتری را در این ایام شیوع کرونا گشته و یک مدل مشارکتی نیز برای موارد مشابه در آینده ایجاد کنیم.
در ادامه نماینده بنیاد خیریه بین المللی آبشار عاطفه ها نیز با اشاره به وضعیت ویژه استان خوزستان در شیوع کرونا در حال حاضر، اعلام کردند که از محل کمیته حمایتهای اجتماعی شورای هماهنگی مشارکتهای مردمی مقابله با بیماری کرونا که مدیریت این کمیته به این بیناد واگذار شده، بیست هزار بسته معیشتی و بهداشتی آماده شده که فردا چهارشنبه ۲۰ اسفند طی رزمایشی جهادی با حضور مسئولین استانی، در میان جامعه هدف(نیازمندان و اقشار آسیب دیده از کرونا)
توزیع خواهد شد.
کوتی، دبیر استانی شورای مشارکتهای اجتماعی مردمی مقابله با بیماری کرونا هم توضیحاتی پیرامون اهداف، ماموریتها و وظایف این شورا ارائه دادند.
در ادامه موسسات خیریه حاضر در جلسه به ارائه گزارش از عملکرد خود پرداخته و اعلام آمادگی جهت همکاری در مراحل پیش رو را داشتند.
فرمانداران هم به پیشبرد کار طرح شهید سلیمانی در حوزه کاری خود با تکیه بر ظرفیتهای مردمی و مشارکتی اشاره کرده و از توزیع بسته های حمایتی و بهداشتی در شهرهای خود، اطلاع دادند.
در پایان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان، دکتر حسین زاده بیاناتی در خصوص قدردانی از فعالیت خیریه ها و سازمانهای مردم نهاد، ضرورت پیگیری ابلاغ بسته ویژه استان خوزستان در موضوعات بانکی، مالیاتی و بیمه ای از سوی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا،و تشکر از فعالیت جهادی بنیاد خیریه آبشار عاطفه ها ایراد کردند.

پر بازدیدترین ها