امروز: جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

نشست شهردار منطقه ١ اهواز با اصحاب رسانه برگزار شد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 20213

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ، ۱۳۹۹

نشست شهردار منطقه ١ اهواز با اصحاب رسانه برگزار شد

دکتر یاسین کاوه‌پور در گفتگو با اصحاب رسانه با اشاره به اقدامات انجام‌ شده در زمان شیوع ویروس کرونا گفت: شهرداری منطقه ١ به علت اهمیت موقعیت اجتماعی_سیاسی و وجود هسته مرکزی شهر(بازار) و همچنین تراکم جمعیتی بسیار بالایی که نسبت به سایر مناطق شهری دیگر دارد از ابتدای شیوع کرونا همواره در خط مقدم مقابله با این بیماری حضور داشته و سلامتی شهروندان را خط قرمز دانسته و اولین اقدامات ضدعفونی اماکن و معابر را در سطح شهر شروع کرد. و همچنین برای اولین بار در سطح کشور و استان، با مشارکت بهداشت شرق اهواز، ایده و طرح کیسه‌های مخصوص حمل زباله‌های کرونایی با یک برچسب مشخص که پاکبانان و حمل زباله اطلاع کافی داشته باشند که این کیسه‌ها آلوده به ویروس کرونا هستند و دقت بیشتری در حمل و نقل‌ داشته باشند و از شیوع ویروس جلوگیری شود.

شهردار منطقه ١ با بیان برطرف شدن مشکلات پرسنل و کارگران گفت‌: در زمان منصوب شدن بنده در این جایگاه شاهد عقب بودن ٣ماه حقوق پرسنل قردادی رسمی منطقه ١ بودیم و همچنین حقوق کارگران از ٢ الی ۶ماه معلق بود که با کمک همکاران این مشکل برطرف گردید.

دکتر یاسین کاوه‌پور در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر مشکلات بیمه‌ای کارگران عنوان کرد: بعضا تعدادی از کارگران از سال ٧٩ با مشکل مواجه شده بودند و منجر به بدهی ٢٠میلیارد تومانی به بیمه شده بود، این بدهی باعث می‌شد که پرسنل در بحث بازنشستگی و خدمات درمانی با مشکل مواجه می‌شدند که زمینه‌ساز مشکلاتی در پروژه‌های عمرانی می‌شد و در نهایت باعث نارضایتی مردم می‌گردید که با عنایت خداوند و شهدا و تلاش‌های پرسنل شهرداری منطقه یک تا پایان سال ٩٨ توانستیم علاوه بر اینکه حقوق جاری را پرداخت کردیم بخش عمده‌ای از معلقات را نیز پرداخت کردیم و حقوق پرسنل منطقه یک بروز گردید و با همکاری شهرداری اهواز مشکل ٢٠ ساله بیمه شهرداری منطقه یک برای همیشه برطرف شد.

دکتر یاسین کاوه پور در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر تامین بودجه گفت: شهرداری منطقه یک هیج منبع درآمد اختصاص یافته خارج از حوزه استحفاظی ندارد و حتی منابع ارزش افزوده و حق آلایندگی شامل نمی‌شود و تماما تامین بودجه از منابع مالی داخلی حوزه استحفاظی می‌باشد، در سال گذشته ١٠٠ درصد بودجه به مبلغ ١٠٠میلیارد تومان محقق شد.
بودجه امسال ١٣٣میلیارد تومان مصوب شد که تا اکنون ١۵٠میلیارد تومان آن را محقق نمودیم یعنی ١٢٠ درصد از بودجه محقق شده و در تلاش هستیم تا پایان سال جاری آن را به ٢٠٠ میلیارد تومان برسانیم.

دکتر یاسین کاوه‌پور در جمع اصحاب رسانه با بیان اضافه شدن منطقه محروم کوی مشعلی به حوزه استحفاظی گفت: خدمت رسانی به مناطق محروم و محرومیت‌زدایی اولویت اول کاری ماست، در کوی مشعلی خدمات روزانه برقرار کردیم که تقریبا ماهانه ۵٠٠ میلیون تومان هزینه جاری برای ما در پی داشت، پروژه روکش آسفالت تقریبا به میزان ١٠میلیارد تومان انجام شد، بر اساس اظهارات ساکنین و اهالی کوی مشعلی بعد از  ۴٠ سال آسفالت در آن محله برقرار شد، همچنین وجود معابرهای خاکی که باعث ایجاد یک پروژه ١٢ میلیارد تومانی تعریف شده است که اقدامات مناقصه و انتخاب پیمانکار انجام شده و در مرحله تایید در فرمانداری است که منتظر ابلاغ هستیم، به محض پایان اقدامات زیرساختی نظیر پروژه فاضلاب، شروع به کار خواهیم کرد.

شهردار منطقه ١ اهواز از افزایش تحقق پوشش گیاهی خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مهم تحقق پوشش گیاهی و گسترش تنوع گونه‌های گیاهی فضای سبز می‌باشد که تحت نظارت موسسه نخل و میوه‌های گرمسیری اقدام به کاشت درخت نخل در خیابان نادری( سلمان فارسی) از نوع بهترین به نام برحی(سادات نخل‌ها) هستند که از لحاظ ظاهری و ثمری دهی بی‌نظیر هستند.

شهردار منطقه یک از اقدامات جهت رفع معضل آبگرفتگی عنوان کرد و گفت:
با وجود مشکل آبگرفتی معابر و خیابان‌های بعضی از نقاط، تعاملات و اقدامات بسیار خوبی با شرکت آبفا برای برطرف‌سازی معضل آبگرفتگی سطح شهر صورت گرفته است که ان‌شاء‌الله مستمر باشد.

دکتر یاسین کاوه‌پور یکی از اقدامات مهم این مرکز را انجام روکش آسفالت و پیاده رو ساحل رودخانه خواند و گفت: ساحل رودخانه کارون به طول ٧٠٠ متر ساخت پیاده رو جهت رفاه حال شهروندان به پایان رسید و بیش از ٩۵درصد پیشرفت فیزیکی در ساخت پیاده رو داشتیم.

دکتر یاسین کاوه‌پور در ادامه افزود: پروژه جاده ساحلی(ربیع) حدفاصل پارک ربیع تا شهرستان کارون به طول ٢کیلومتر می‌باشد که  ١٧٠٠متر با روکش آسفالت به اتمام رسیده و زیرساخت و روکش آسفالت ٣٠٠متر دیگر به زودی به پایان خواهد رسید.

پر بازدیدترین ها