امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

کمبود خون در جنوب غرب خوزستان جدی است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 20262

تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ، ۱۳۹۹

کمبود خون در جنوب غرب خوزستان جدی است

سحر مقبلی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ با کاهش اهدای خون در آبادان مواجه شده‌ایم و اکنون نیاز فوری به همه گروه‌های خونی است.

وی ضمن درخواست از مردم شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان برای اهدای فوری خون در همه گروه‌ها افزود:با توجه به مصرف بخشی از خون‌های ذخیره شده از سوی بیماران نیازمند، هم‌اکنون این پایگاه به تمام گروه‌های خونی برای ذخیره و مصرف بیماران احتیاج دارد.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان با بیان یانکه در آستانه تعطیلات نوروزی ذخایر خونی در این پایگاه کاهش جدی یافته است گفت:به دلیل تعطیل شدن پایگاه انتقال خون خرمشهر و شادگان، پایگاه آبادان باید نیاز خونی شهرستان های مذکور در جنوب غرب خوزستان را تامین کند.

وی افزود: ذخایر بانک خون این پایگاه با توجه به شرایط کنونی جامعه با کاهش مواجه شده و برای جبران این کاهش نیاز است افراد از همه گروه‌های خونی با مراجعه به پایگاه انتقال خون این شهرستان اقدام به اهدای خون کنند.

مقبلی متوسط مصرف ماهانه خون و فرآورده خونی در منطقه جنوب غرب خوزستان را یک هزار و۴۶۱ واحد اعلام کرد و اظهار داشت: ۵۰ درصد از خون‌های اهدایی برای ۵۰۰ بیمار تالاسمی موجود در آبادان، خرمشهر و شادگان مصرف می‌شود.

وی افزود: برای تهیه خون مورد نیاز در منطقه نیاز است بیش از هزار و ۵۰۰ نفر در ماه خون اهدا کنند تا پس از غربالگری نیاز بیماران در شهرستان‌های جنوب غرب خوزستان تامین شود.

رییس پایگاه انتقال خون آبادان افزود: این پایگاه در تمامی روزهای هفته به جز ایام تعطیل از ساعت ۷.۳۰ دقیقه صبح تا ۱۹.۳۰ دقیقه آماده خونگیری است.

پایگاه انتقال خون آبادان تامین کننده خون موردنیاز مراکز بیمارستانی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان است.

پر بازدیدترین ها