امروز: پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳

افزایش نگران‌کننده آمار فوتی‌های کرونا در ایذه

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 20634

تاریخ انتشار: ۱۱ فروردین ، ۱۴۰۰

افزایش نگران‌کننده آمار فوتی‌های کرونا در ایذه

دکتر امرالله اورکی چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ما بارها اعلام کردیم که ایذه با بحران کرونا روبروست اما متاسفانه برخی از همشهریان بدون توجه به هشدارها نسبت به برگزاری مراسم تشییع و عروسی اقدام می‌کنند و بار بیماری را سنگین‌تر می‌کنند.

وی افزود: طبق آمار تا ظهر ۱۱ فروردین بیش از ۲ برابر کل بهمن ماه فوتی کرونا داشته ایم، اگر همین روال پیش برود تا نیمه فروردین رکورد آمار فوتی اسفندماه نیز شکسته خواهد شد و پرچم‌های سیاه بیشتری در شهر برافراشته‌ می‌شود. وضعیت به گونه‌ای است که هر لحظه امکان افزایش این آمار وجود دارد.

رییس بیمارستان شهدای ایذه تصریح کرد: افزایش آمار مرگ و میر ارتباط مستقیم با تعداد مبتلایان به بیماری کووید ۱۹ دارد و دلیل اصلی این افزایش نیز برگزاری مراسم تشییع، ترحیم و عروسی است.

وی افزود: با برگزاری مراسم فاتحه خوانی، عملا فاتحه چند نفر از شرکت‌کنندگان در مراسم خوانده می‌شود، این که به راحتی خانواده‌های زیادی عزادار می‌شوند و بازهم عده‌ای به برگزاری مراسم ادامه می‌دهند واقعا عجیب است.

اورکی با تشکر از اقداماتی ستاد کرونا و فرماندار ایذه برای کاهش آمار ابتلا گفت: فرماندار ایذه در ماه‌های اخیر همواره کنار کادر درمان بوده و وضعیت بیمارستان را رصد می‌کند، اعمال قرنطینه و ایجاد محدودیت‌های شدید در ایذه نیز کار خوبی بود که البته نتیجه دادن آن به همکاری مردم بستگی دارد.

وی ضمن درخواست مجدد از مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: برای کنترل شیوع کرونا به کمک مردم نیاز مبرم داریم، اگر سلامتی و جان خود و اطرافیانتان مهم است لطفا در تجمعات حاضر نشوید و کادر درمان را برای شکست کرونا یاری دهید.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان از جمله ایذه در وضعیت قرمز و هفت شهرستان نارنجی هستند.

پر بازدیدترین ها