امروز: یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

جزئیات واکسیناسیون بیماران سرطانی خوزستان در برابر کرونا

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 21743

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

جزئیات واکسیناسیون بیماران سرطانی خوزستان در برابر کرونا

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این اطلاعیه آمده است: با توجه به سوالات متعدد هم استانی‌های گرامی در خصوص واکسیناسیون بیماران سرطانی، در این مرحله، واکسن برای بیمارانی تزریق می‌شود که در حال شیمی درمانی باشند و یا در یک سال گذشته سابقه شیمی درمانی داشته‌اند.

بیماران منتظر تماس باشند

بنا براین گزارش، نکته مهم اینکه با این گروه از بیماران تماس گرفته می‌شود و برای واکسیناسیون از آنها دعوت خواهد شد، بنابراین بیماران بدون هماهنگی به هیچ مرکزی مراجعه نکنند و منتظر تماس کارشناسان بهداشتی برای هماهنگی و دعوت باشند.

” واکسیناسیون سایر افراد دارای بیماری زمینه‌ای نیز پس از تامین واکسن و بر اساس اولویت‌های سند ملی واکسیناسیون انجام خواهد شد.”

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گام نخست واکسیناسیون بیماران خاص شامل بیماران دیالیزی، تالاسمی ،هموفیلی و ام اس روز شنبه هفته جاری در اهواز و سایر شهرستان های خوزستان آغاز شد.

دکتر فرهاد ابول نژادیان افزود: روز شنبه فراخوان واکسیناسیون بیماران سرطانی انجام شده و سعی می‌کنیم روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری واکسیناسیون  این بیماران را آغاز کنیم.

وی ادامه داد:  از روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت گام دوم واکسیناسیون کرونا در خوزستان آغاز می‌شود و در مرحله نخست ثبت نام افراد بالای ۸۰ سال انجام خواهد شد.

هم اکنون هفت شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی و ۱۵ شهرستان نارنجی هستند. همچنین پنج شهرستان خوزستان در وضعیت زرد قرار دارند.

پر بازدیدترین ها