امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

صرفه‌جویی ۴۴۰ میلیارد ریالی مناطق نفتخیزجنوب با بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن‌

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 21813

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

صرفه‌جویی ۴۴۰ میلیارد ریالی مناطق نفتخیزجنوب با بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن‌

به‌گزارش پایگاه‌ اطلاع‌رسانی نفت‌خیز، مهندس غلامرضا نورانی افزود: بهینه‌سازی مصرف مواد تعلیق‌شکن و صرفه‌جویی در هزینه‌ آن، با دستور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دستور کار مدیریت تولید این شرکت قرار گرفت و از فروردین ماه سال ۱۳۹۸ یک روال مستمر برای کنترل و نظارت بر مصرف این مواد برقرار شد.

وی بیان داشت:در این راستا به دنبال اقدامات صورت‌گرفته توسط شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز تابعه، در طول سال ۱۳۹۹ در مجموع نسبت به سال ۱۳۹۶ (سال مبنا)، حدود ۶۳۰۰ بشکه در مواد تعلیق شکن صرفه‌جویی به عمل آمد.

مهندس نورانی خاطرنشان ساخت: کنترل و نظارت بر مصرف مواد تعلیق شکن علاوه بر کاهش مستقیم هزینه‌های خرید این مواد، به‌طور غیر مستقیم بر کاهش سایر هزینه‌های مرتبط نیز اثرگذار است که از جمله می‌توان به کاهش هزینه‌های انبار‌داری و‌ ارزیابی آزمایشگاهی مواد دریافتی، هزینه‌های فرآیندی، حمل و نقل و هزینه‌های انجام ثبت و سفارش کالا اشاره داشت.

شایان ذکر است تعلیق شکن‌ها عمده‌ترین مواد شیمیایی مورد مصرف در فرآورش نفت به شمار می‌روند که در واحدهای بهره‌برداری و نمکزدایی برای جداسازی آب و نمک، از نفت خام استفاده می‌شوند.

پر بازدیدترین ها