امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، قلب تپنده شهرداری‌ها

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 21899

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی، قلب تپنده شهرداری‌ها

عدم تناسب و تکافوی درآمدها با هزینه های شهرداری که عمدتا صرف پرداخت های جاری می گردد، بعنوان یکی از دلایل مهم عدم امکان رسیدگی مناسب به امور عمرانی، خدماتی، بهداشتی، فرهنگی و ورزشی مطرح است. یکی از سازمانهای تابعه ی شهرداری که مسئولیت مستقیم خلق ثروت ، ایجاد ارزش افزوده بر دارئیهای شهرداری و سرمایه گذاری با مشارکت بخش خصوصی را برعهده دارد، سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری است.
حلقه مفقوده ای که به زعم نگارنده در طول دوران فعالیت، نتوانسته است به رسالت واقعی خود آنطور که شایسته است عمل نماید. یعنی خلق ثروت و ارزش آفرینی برای شهرداری با مشارکت مردم و سرمایه گذاران بخش خصوصی ! با این حال ، چرایی عدم توفیق در این سازمان استرتژیک شهرداری محل تامل است.
* آیا مدیرانی که تا کنون مسئولیت این سازمان به آنها سپرده شده است، ظرفیت و کارایی لازم برای تحقق ماموریت های مهم این سازمان را داشته اند ؟!
* آیا در کلانشهر اهواز ظرفیت و قابلیت های لازم برای خلق ثروت وجود ندارد ؟!
* آیا با کمبود ایده های خلاقانه برای ارزش آفرینی بر اموال و املاک مواجه هستیم؟
* آیا شهرداری اهواز و سازمان مورد بحث به اندازه ی کافی روی معرفی جاذبه های سرمایه گذاری و فرصت های موجود وقت و انرژی گذاشته است؟
* آیا اقدام موثر و ویژه ای برای کاهش ریسک سرمایه گذاری در کلانشهر اهواز صورت گرفته است؟
* با توجه به تاریخچه ی سرمایه گذاری در کلانشهر اهواز طی ۲۰ سال گذشته و تامل در آثار و نتایج پروژه های سرمایه گذاری شهر ؛ آیا می توان امیدوار بود که سرمایه گذاران واقعی و توانمند با طیب خاطر و تمام قوا برای آبادی این شهر قدمی بردارند ! ؟ و شهرداری اهواز اصولا چه اقدامی جهت اطمینان بخشی به سرمایه گذاران جهت حفظ و حراست از سرمایه های ایشان داشته است؟
* آیا تا کنون به آثار مخرب عدم ثبات مدیریت شهری در کاهش سهم سرمایه گذاری و عدم تمایل بخش خصوصی به هدایت سرمایه ی خود به سمت پروژه های مشارکتی توجه شده است؟

توجه به مباحث فوق و بسیاری از سئوالات دیگر … ضرورت توجه بیش از پیش به اهمیت این سازمان در ارکان شهرداری و تامل در ابعاد مدیریتی و رسالت ذاتی این سازمان مهم را برای همه کسانی که دل در گرو آبادانی و شکوفایی شهر اهواز دارند ، و ایضاً شورای شهر و شهر دار اهواز، روشن می نماید.
اهواز را دریابیم.

✍️ حجت الله زارع زاده

پر بازدیدترین ها