امروز: دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

واکسیناسیون ۵۵ درصد از جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال در شرق اهواز

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 22431

تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

واکسیناسیون ۵۵ درصد از جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال در شرق اهواز

امراله مردانی روز دوشنبه در نشست شهرستانی ستاد مدیریت و کنترل کرونا در سرسرای جلسات فرمانداری اهواز، با تشریح روند واکسیناسیون کرونا در این شهرستان افزود: فاز نخست واکسیناسیون برای کادر درمان ، بیماران خاص و برخی جانبازان و فاز دوم آن شامل افراد بالای ۸۰ سال بوده و واکسیناسیون جمعیت ۷۵ تا ۷۹ سال نیز آغاز شده است.

وی اضافه کرد: در حوزه بهداشت شرق اهواز ۸۸ درصد و در غرب اهواز حدود ۸۰ درصد سالمندان بالای ۸۰ سال تاکنون واکسینه شده‌اند که در روزهای نخست استقبال خوب نبود اما اکنون استقبال بهتر شده است.

مردانی افزود: واکسیناسیون افراد بالای ۶۵ سال، مرگ و میر ناشی از کرونا را ۶۰ تا ۷۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی ادامه داد: رعایت پروتکل‌ها تا چند ماه آینده که واکسیناسیون به اتمام می‌رسد باید مد نظر قرار گیرد تا زمانی که شرایط زندگی مردم و خدمات رسانی ادارات به حالت عادی بازگردد.

مردانی گفت:اطلاع رسانی واکسیناسیون باید در سطح وسیع انجام شود زیرا بسیاری از گروه‌های سالمند در فضای مجازی حضور ندارند؛ البته گروه‌های بهداشت تلاش زیادی برای اطلاع رسانی دارند و با آنها تماس می‌گیرند.

وی افزود: سرعت واکسیناسیون و ایمنی جامعه به ویژه افرادی که دوز اول واکسن کرونا را دریافت می‌کنند بسیار حایز اهمیت است.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز همچنین با بیان اینکه محدودیت‌ کرونایی در آستانه عید فطر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: پس از ۲ ماه روند صعودی کرونا در اهواز، روند این بیماری در ۱۰ روز اخیر رو به کاهش گذاشته، اما باید توجه داشت که این شرایط همچون گذشته شکننده است، به ویژه با توجه به رسوماتی که در عید فطر در منطقه وجود دارد، نگرانی از بابت ورود به پیک جدید وجود دارد.

وی خواستار تعطیلی آرامستان‌های اهواز شد و گفت: آرامستان بهشت آباد اهواز در روزهای گذشته باز بوده است.

مردانی افزود: مسوولان از جمله استاندار خوزستان، فرماندار اهواز، و رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نشست‌هایی با شیوخ و ریش سفیدان برگزار کرده‌اند تا مردم را تشویق کنند، از دید و بازدید در عید فطر خودداری کنند.

بر اساس این گزارش، هم اکنون سه شهرستان اهواز، ایذه و شوش در خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۴ شهرستان در شرایط نارنجی و ۱۰ شهرستان در شرایط زرد هستند.

واکسیناسیون افراد بالای ۷۵ سال از ۱۱ اردیبهشت در خوزستان آغاز شده است.

پر بازدیدترین ها