امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

انتخابات ریاست جمهوری

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 22471

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

انتخابات ریاست جمهوری

این انتخابات از دو متظر مهم است :
یکی اهمیت هر انتخاباتی است که به تعبیر مقام معظم رهبری ” یک ظرفیت بزرگ برای پیشرفت کشور است . ” حضور پرشور مردم مهر تایید دیگری بر کلیت نظام اسلامی است که در داخل و خارج کشور تحت رصد دوست و دشمن ماست و میتواند در مراودات بین المللی مبنای عزت و اقتدار ما باشد . کما اینکه تحکیم پایه های جمهوریت نظام نیز که ضامن بقای اهداف و آرمانهای امام راحل عظیم الشان و رهبر فرزانه انقلاب است در گرو مشارکت گسترده ی آحاد مردم است .
دیگر اینکه ، آنچه انتخاب رییس جمهور را از دیگر انتخابها همچون مجلس شورای اسلامی ، خبرگان و … متمایز می سازد تحقق اصل یکصد و سیزدهم قانون اساسی است که می گوید : ” پس از مقام رهبری رییس جمهور عالی ترین مقام رسمی کشور است و مسئولیت اجرای قانون اساسی و ریاست قوه ی مجریه را جز در اموری که مستقیما به رهبری مربوط می شود بر عهده دارد . “
قوه ی مجریه در واقع متصدی تمام امور معیشت و آموزش و فرهنگ و اقتصاد و امنیت و مسکن و تولید و تجارت و کسب و کار همان مردمی است که با رای خود مستقیما رییس جمهور و بالواسطه وزیران و مدیران دستگاههای اجرایی را تعیین مینمایند .
تغییر دولتها میتواند افکار و اندیشه ها و ایده های جدید در امور کشور را تولید و دستورالعملهای جدیدی برای حل مشکلات و معضلات جامعه را پیش روی کارگزاران بگشاید . انرژی تازه و انگیزه های قوی که با آمدن نیروهای تازه نفس و به تعبیر حضرت آقا دولت جوان و انقلابی شکل میگیرد میتواند باعث رشد تولید ، ایجاد اشتغال ، رونق کسب و کار و مالا آسایش و راحتی و رضامندی شهروندان را فراهم آورد .
مقام معظم رهبری در همین زمینه در بهمن ماه سال ۹۹ فرمودند : ” اگر این شرکت پرشور با انتخاب درست همراه شود که نیروی کارآمد و با ایمان و پرانگیزه و علاقمند به کار انتخاب شود نور علی نور است و آینده ی کشور را تضمین خواهد کرد . ”
باشد که خواص جامعه ، قلم بدستان ، صاحبان تریبون و منبر و خطابه ، مردم قدرشناس و البته دردمند را که در این هشت ساله براثر بی تدبیریها و سستی های دولتمردان انواعی از گرفتاریهاو مشکلات را تجربه کرده اند به شرکت گسترده در انتخابات و نیز انتخابی درست و منطقی ترغیب نمایند .

 

✍🏻 سیدمحمدجواد رضوی

پر بازدیدترین ها