امروز: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

چگونه غول خشکسالى را شکست دهیم؟ / معجزه قرن

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 22503

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

چگونه غول خشکسالى را شکست دهیم؟ / معجزه قرن

رقمی اعلام شد و اینک این رقم چنان برفزوده شد که دو برابر و اینک نزدیک به سه برابر تعداد اولیه را در مرز تنش یا بحران آبی اعلام می‌کند. تفصیل دقیق‌تر ماجرا را باید گفت تا دانسته شود چه فاجعه و مصیبتی در راه است. وزارت نیرو و مسئولان آب و فاضلاب کشور ابتدا اعلام کردند که بیش از صد شهر در سال پیش‌ رو دچار تنش آبی خواهند شد. اندکی بعد از یکصد و پنجاه و دویست شهر تفتیده و شهرستان نیازمند آب در ماه‌های پیش رو سخن سر دادند. اخیراً دویست و پنجاه و آخرین خبر رسمی از طریق وزارت نیرو، دویست و هشتاد شهر را درگیر تنش کم‌آبی و بلکه تفتیدگی و بی‌آبی در تابستان و پاییز جاری و آتی قلمداد کرده و به مردم هشدار داده‌اند!
اما به‌ قول ادبا زینهار! از کدام مسئول و مدیر بزرگواری باید پرسید که چگونه سهم مردم را به این سرعت و سهولت و سخاوت مشخص کرده‌اید؟ مردم باید چه کنند و دقیقاً با کدام سازوکار و کدام دستگاه و بلندگو و ابزار و سازمان، به تقابل با این معضل بروند؟ برنامه چیست و تصمیمات کدام ستاد بحران بر اساس کدامین مطالعات و پژوهش‌های تخصصی و تجربه‌شده باید تعمیم یابد و در معرض عمل قرار گیرد؟ در حقیقت، هفت ماه از اواخر اردیبهشت تا اواخر پاییز درگیر این بحران طبیعی خواهیم بود. توجیه و مدعا نیز نمی‌تواند بحران را مهار و تشنگی زمین و انسان را برطرف کند.
در کشور ما که اقتصاد اکثر خانواده‌های روستایی بر پایه کشاورزی و کشت محصولات بنا نهاده شده، آب نقش مهمی در معیشت این اقشار ایفا می کند. با وجود مشکلات کم آبی و بحران هایی که در چند سال اخیر در کشور به وجود امده است اما هنوز هم کشاورزان ما از شیوه‌های قدیمی برای کشت محصول استفاده می‌کنند. با توجه به اینکه بیشترین سهم مصرفی آب در بخش کشاورزی مورد مصرف قرار می‌گیرد، این مسئله اهمیت دوچندان دارد. کمبود آب در برخی استان‌ها سالهاست که زندگی ساکنان را تحت تاثیر قرارداده و در چند وقت اخیر شاهد این هستیم که در کاربری زمین‌های کشاورزی و نوع زراعت تغییرات ایجاد کرده است. این موضوع در استان‌های مختلف وجود دارد، فقط مختص به مناطق گرم و خشک کشور نیست و در مناطق شمالی و جنوبی که روزی زمین‌های حاصلخیز داشته‌اند نیز مشکل‌ساز شده است.

ما بر تکیه بر دانش بومى براى اولین‌بار در دنیا سوپر جاذب ضد قارچ MNF را ابداع کردیم که می‌توان از آن بعنوان معجزه قرن نام برد، که
قابل استفاده در گلخانه‌ها و مزارع و باغات در بسترهاى کشت بذر و نشا، کاربرد ویژه در جنگلکارى و بیابانزدایى، پاى ریشه بوته‌ها و درختان در زیر خاک باعث حفظ بالاى آب و رطوبت در ریشه و خاک می‌شود.
قابل استفاده و حافظ آب در زمین‌هایى که حالت زهکش شدید دارند(قلوه سنگى و ماسه اى)
باعث کاهش ٧٠ درصدى آبیارى می‌شود.
بدلیل اینکه رطوبت زیاد ایجاد قارچ در ریشه می‌شود، به همین دلیل ضدقارچ طراحى و از مواد مغذى و طبیعى و معدنى تشکیل شده و در حد میکرون می‌باشد.
باعث رشد بهتر گیاه و کیفیت محصول نهایى می‌شود. قابل تجزیه و برگشت به طبیعت می‌باشد با دوام بالاى دو سال.
تلفیق سوپرجاذب ضدقارچMNF و مالچ طبیعى MNF گامى موثر در صنعت آب و کشاورزى میباشد. بخصوص در مناطق گرمسیر با کاهش بیش از ۸۰ درصد آبیارى و طراوت گیاه می‌شود.
ولى متاسفانه در طى سال‌هاى گذشته از طرف سازمان‌ها و نهادهاى مربوط هیچ‌گونه حمایتى صورت نگرفت.

 

پر بازدیدترین ها