استفاده از سیستم حمل و نقل به روز و مجهز و داشتن سفر درون شهری ایمن و آسان از حقوق اولیه شهروندان است.
مدیریت شهری می تواند با افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی، کیفیت و کمیت خدمات رسانی به شهروندان را افزایش دهد، همچنین میزان هزینه های شهرداری به حداقل می رسد. شهرداری صرفا باید نقش نظارتی و کنترل بر عملکرد ناوگان عمومی را داشته باشد.
مشکلات نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی اهواز با مشارکت مدیریت شهری و بخش خصوصی از طریق تفاهم نامه چند جانبه بین شهرداری، سازمان شهرداری های کشور، سازمان برنامه و بودجه، صندوق های کار آفرینی و بخش خصوصی قابل حل است.
برای تقویت، نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و رفع مشکلات مرتبط، مدیریتی کارآمد و برنامه ای همه جانبه می تواند کارگشا باشد.
رسیدگی به مشکلات صنف زحمتکش “رانندگان تاکسی” در این شرایط حساس کرونایی لازم و ضروری است و باید خواسته ها و مطالبات مهم رانندگان تاکسی که از نظر مالی متضرر شده و در گذران معیشت خود با مشکل مواجه هستند مورد توجه جدی مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.
افزایش محدوده شهری برای تردد و ارایه خدمات توسط تاکسی های مجاز و مدیریت تاکسی های شخصی؛ راهکاری برای برای افزایش درآمد رانندگان تاکسی است و از طرفی به کاهش ترافیک شهر منجر می شود.
توجه به عابرین پیاده و ایجاد زیرساخت ها و امکانات ویژه برای ترددی ایمن و بدون خطر در معابر، با احداث پیاده رو در نقاط مختلف شهر و اولویت بخشی به ترافیک انسان محور اقدام می شود.