امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین خدمات مدیریت شهری است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 22614

تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ، ۱۴۰۰

حمل و نقل عمومی از مهم‌ترین خدمات مدیریت شهری است

در ادامه مهمترین سرفصل های این گفتگو را می خوانید:
هزینه‌ مدیریت شهری برای توسعه حمل‌ونقل عمومی، نوعی سرمایه‌گذاری است که در راستای تسهیل تردد و رفاه حال شهروندان با هدف کاهش زمان سفر و افزایش کیفیت خدمات رسانی صورت می گیرد.

استفاده از سیستم حمل و نقل به روز و مجهز و داشتن سفر درون شهری ایمن و آسان از حقوق اولیه شهروندان است.

مدیریت شهری می تواند با افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل عمومی، کیفیت و کمیت خدمات رسانی به شهروندان را افزایش دهد، همچنین میزان هزینه های شهرداری به حداقل می رسد. شهرداری صرفا باید نقش نظارتی و کنترل بر عملکرد ناوگان عمومی را داشته باشد.  

مشکلات نوسازی و بازسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی اهواز با مشارکت مدیریت شهری و بخش خصوصی از طریق تفاهم نامه چند جانبه بین شهرداری، سازمان شهرداری های کشور، سازمان برنامه و بودجه، صندوق های کار آفرینی و بخش خصوصی قابل حل است.

برای تقویت، نوسازی و بازسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و رفع مشکلات مرتبط، مدیریتی کارآمد و برنامه ای همه جانبه می تواند کارگشا باشد.

رسیدگی به مشکلات صنف زحمتکش “رانندگان تاکسی” در این شرایط حساس کرونایی لازم و ضروری است و باید خواسته ها و مطالبات مهم رانندگان تاکسی که از نظر مالی متضرر شده و در گذران معیشت خود با مشکل مواجه هستند مورد توجه جدی مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

افزایش محدوده شهری برای تردد و ارایه خدمات توسط تاکسی های مجاز و مدیریت تاکسی های شخصی؛ راهکاری برای برای افزایش درآمد رانندگان تاکسی است و از طرفی به کاهش ترافیک شهر منجر می شود.

توجه به عابرین پیاده و ایجاد زیرساخت ها و امکانات ویژه برای ترددی ایمن و بدون خطر در معابر، با احداث پیاده رو در نقاط مختلف شهر و اولویت بخشی به ترافیک انسان محور اقدام می شود.

منبع: اهواز فردا
پر بازدیدترین ها