امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

دایی: دلم روشن است قهرمان می‌شویم

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 2283

تاریخ انتشار: ۱۸ دی ، ۱۳۹۷

دایی: دلم روشن است قهرمان می‌شویم

جام ملت‌های آسیا در امارات با حضور چهره‌های مطرح فوتبال جهان افتتاح شد. در مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها دو چهره مهم فوتبال ایران علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا هم حضور داشتند. شماره۲ سابق تیم ملی در ۴دوره جام ملت‌ها حضور داشته و علی دایی نیز سابقه ۳دوره حضور در این تورنمنت را در کارنامه دارد که در جام ملت‌های سال۱۹۹۶ عنوان آقای گلی این رقابت‌ها را هم به‌خود اختصاص داده است. ضمن اینکه او با ۱۴گل بهترین گلزن جام ملت‌ها در تمامی ادوار است. به بهانه حضور علی دایی در مراسم افتتاحیه جام ملت‌ها با اسطوره فوتبال ایران به گفت‌وگو پرداختیم.

 به‌عنوان اسطوره فوتبال ایران و آسیا در مراسم افتتاحیه جام ملت‌های آسیا شرکت کردید. از این مراسم بگویید.
من به دعوت کنفدراسیون فوتبال آسیا در این مراسم شرکت کردم و واقعا خیلی به حال فوتبال خودمان تأسف خوردم. وقتی به امکانات فوتبال امارات نگاه می‌کنم می‌بینم که ما کیلومترها با این امکانات فاصله داریم و حتی یک‌سوم امکانات اینجا را در فوتبال ایران نداریم که اگر اینطور بود می‌توانستیم در فوتبال آسیا آقایی کنیم.

   به‌نظر شما چه زمانی قرار است این اتفاق برای فوتبال ایران هم رخ بدهد؟
واقعیت این است که دیگر به این موضوعات عادت کرده‌ایم. اما همانطور که می‌بینید دیگر شرایط خیلی سخت شده است و همه تیم‌ها به دنبل پیشرفت هستند. نباید ما از تیم‌های دیگر آسیا عقب بمانیم.

این شرایط روی عملکرد تیم ملی هم تأثیر می‌گذارد؟
درست است که ما از نظر امکانات کیلومترها با کشورهایی مانند امارات فاصله داریم اما در تیم ملی تا توانسته‌ایم برای ملی‌پوشان سنگ‌تمام گذاشته‌ایم. آن صحبت من درخصوص تیم‌های باشگاهی ایران است که هیچ‌چیز به‌عنوان امکانات در اختیار ندارند و حتی یک زمین تمرین ندارند. اما شما دیدید که تیم ملی یکی از بهترین اردوهای خود را در قطر و کمپ اسپایر برگزار کرد.

  کیفیت جام ملت‌ها تا الان چطور بوده؟
بعد از دیدن دیدار دو تیم بحرین و امارات دلم خیلی روشن است که تیم ملی راحت می‌تواند به فینال برود. به‌نظرم تیم ملی با این شرایط و بازیکنانی که در اختیار دارد می‌تواند بعد از سال‌ها قهرمان شود.

  اگر به هر دلیلی ایران قهرمان نشود، این موضوع را باید از ضعف کادر فنی تیم ملی دانست؟
نه اصلا اینطور نیست. اگر ایران قهرمان نشود دلیلی بر ضعف کادر فنی نیست. فوتبال هرگز مشخص نمی‌کند که چه اتفاقی رخ می‌دهد. دیدید که اردن استرالیا را شکست داد اما نمی‌توانیم بگوییم که استرالیا تیم خوبی نیست.

  اما تیم‌های دیگر هم نشان دادند که واقعا کار کرده‌اند.
شاید اینطور باشد اما فوتبالی که امارات بازی کرد اصلا در‌شان تیم میزبان این رقابت‌ها نبود و به‌نظر من امارات خیلی ضعیف نشان داد. شاید اردن استرالیا را شکست داده باشد اما اینطور نیست که همیشه بتواند به این خوبی نتیجه بگیرد. امارات در برابر بحرین حرفی برای گفتن نداشت و به‌نظرم حق امارات شکست بود نه تساوی.

  خیلی‌ها اعتقاد دارند تیم ملی باید قهرمان شود.
به‌نظر من الان با این بچه‌هایی که در تیم ملی هستند باید از ایران انتظار قهرمانی داشت. این بازیکنان بعد از سال‌ها کنار هم بازی کردن حالا کاملا هماهنگ هستند و انتظار قهرمانی از آنها غیرمنطقی نیست. اما اگر هم قهرمان نشوند باید تمام تلاش خودشان را بکنند چون مردم این را به خوبی می‌فهمند.

  در کنار مهدوی‌کیا افتتاحیه را تماشا کردید.
بله و البته باید بگویم که کیفیت این مراسم اصلا خوب نبود. در این مراسم فرصتی دست داد تا با مهدی درخصوص بازی‌های خودمان در جام ملت‌ها با هم صحبت کنیم.

  به‌عنوان سؤال آخر وضعیت سایپا را چطور می‌بینید؟ به‌خصوص که باید خودتان را آماده لیگ قهرمانان کنید.
سایپا اصلا وضعیت خوبی ندارد. ما زمین تمرین نداریم و هنوز نتوانسته‌ایم بازیکنی را جذب کنیم. باشگاه هم پولی ندارد که به تیم تزریق کند و اصلا شرایط خوبی نداریم.

پر بازدیدترین ها