امروز: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر کرونا در خوزستان

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 22854

تاریخ انتشار: ۱ خرداد ، ۱۴۰۰

کاهش ۵۰ درصدی مرگ و میر کرونا در خوزستان

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان شنبه در ستاد استانی کرونا در سرسرای استانداری خوزستان بیان کرد: براساس اطلاعات کسب شده ۲۸ درصد ابتلا به کرونا در خوزستان به دلیل تماس فرد بیمار با خانواده، ۲۵ درصد بر اثر دید و بازدید و ۱۳ درصد در محل کار بوده است.

وی افزود:  در ۲ هفته اخیر در خوزستان هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی قرار نگرفت که نشان دهنده کنترل بسیار خوب این بیماری در استان بوده است. در حال حاضر ۱۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۱۱ شهرستان در وضعیت زرد هستند.

وی با اشاره به کاهش روند بستری و ابتلا و تست کرونا در استان  اضافه کرد:  میزان موارد بستری در در بیمارستان های استان از ۲ هزار و یکصد نفر به یکهزار و یکصد نفر رسیده است.

دکتر ابول نژادیان ادامه داد: طی ۲ هفته اخیر متاسفانه روند آمار بیماران سرپایی کرونا در شهرستان های شوش، شادگان و هویزه افزایشی بوده است که باید هر چه سریعتر اقدامات لازم برای جلوگیری افزایش روند ابتلا در این مناطق انجام شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: بیماریابی و رهگیری بیماران  در پیک سوم و چهارم به خوبی انجام گرفت و همین موضوع باعث شد تا روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در استان کاهش یابد.

دکتر ابول نژادیان در ادامه بیان کرد: متاسفانه مواردی گزارش شده که برخی داوطلبان انتخاباتی جلسات و نشست های خود را در مکان های بسته و شلوغ برگزار می کنند که به این ترتیب زمینه انتشار ویروس کرونارا فراهم می کنند لذا باید برای برگزاری اینگونه جلسات تصمیمات جدی گرفته شود.

 

واکسیناسیون ۱۳۱ هزار و ۶۸۵ نفر در خوزستان 

ابول نژادیان افزود: ۱۳۱ هزار   ۶۸۵ نفر در خوزستان واکسن کرونا دریافت کردند که پس از وقفه چهار روزه بهدلیل تمام شدن  واکسن در استان ، از پنجشنبه هفته گذشته با ورود محموله جدید واکسن به استان واکسیناسیون ادامه یافت.

وی‌گفت: در سطح استان ۶۵ درصد گروه هدف سالمندان ۸۰ سال واکسن دریافت کردند اما برخی دانشکده های علوم پزشکی در استان واکسیناسیون افراد ۷۰ ساله را آغاز نکردند که علت آن پیگیری می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: درخواست تامین یخچال و وسایل نگهداری واکسن را در استان داریم و خوستاریم که استاندار خوزستان از محل اموال تملیکی از نیاز را برطرف کند.

وی گفت: شرکت نفت تقبل کرده تا ۲ میلیون سرنگ برای واکسیناسیون در استان تامین کند. 

وزیر بهداشت امروز در ستاد ملی کرونا که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور استاندار خوزستان برگزار شد از اقدامات استانداری و مدیران استان در کنترل ابتلا به کرونا در خوزستان تقدیر و تشکر کرد.

پر بازدیدترین ها