امروز: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

آزادسازی خرمشهر نماد اراده ملت ایران بود

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 22906

تاریخ انتشار: ۲ خرداد ، ۱۴۰۰

آزادسازی خرمشهر نماد اراده ملت ایران بود

به گزارش روابط عمومی ستاد نظارت گمرکات استان خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز، غلامرضا بلوطی میرزا در پیام خود با تبریک سوم خرداد سالروز حماسه جاویدان آزادسازی خرمشهر این واقعه را موجب افتخار ملت ایران و سندی ماندگار از مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و ستم و مالیدن پوزه دشمنی دانست که همه کشورهای دنیا همدست و شریک جنایات آن بودند‌.

متن کامل پیام ناظر گمرکات استان خوزستان و مدیرکل گمرک اهواز بدین شرح است:

بار دیگر خرداد ماه افتخارآفرینی ملت ایران رسید، خرداد ماهی که برای ملت ایران یادآور خاطراتی شیرین و به یاد ماندنی است.

خاطراتی که در ذهن تاریخی ملت همیشه قهرمان ایران تا ابد باقی مانده و هر لحظه آن سرشار از افتخار، حماسه و غرور ملی است.

سوم خرداد یادآور حماسه ای به رنگ خون، غیرت ‌و وطن پرستی است، حماسه ای که با دست های خالی رقم خورد، دست هایی که چنان سیلی محکمی بر گوش دشمن بعثی زدند که صدای آن را همه جهان شنید و شجاعت ملت ایران را در دنیا طنین انداز کرد.

سوم خرداد ماه سالروز واقعه ای است که در تاریخ این سرزمین تا ابد ماندگار است، حماسه ای که با رشادت و دلاوری جوانانی رقم خورد که در مکتب عاشورا ‌ و خمینی کبیر درس خوانده اند؛ جوانانی که هستی و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و با همه وجود از خاک، ناموس و وطن دفاع کردند و با غلتیدن در خون خود درس مردانگی، شرف و شجاعت به جهانیان دادند.

سوم خرداد یادآور محمد جهان آراست، فرمانده دلیری که نامش با نام خرمشهر عجین شده، فرمانده‌ای که وقتی دشمن بعثی با غرور و مست از حمایت های استکبار بود، روز سوم خرداد درس عبرتی اساسی به آنها آموخت که تا ابد آن را فراموش نکرد.

شجاعت، شرافت و ذلت ناپذیری همان درسی بود که در سوم خرداد به دشمن بعثی و اربابانش داده شد تا بدانند ایران و ایرانی ذره ای از خاک خود را به کسی نمی دهد.

سوم خرداد شکوه حماسه جاویدان مقاومت، ایستادگی و اوج خودباوری ملتی است که تاریخ بر شجاعت آنها صحه می گذارد.

اینجانب فرا رسیدن سوم خرداد سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر را به ملت غیور ایران به ویژه مردم شهیدپرور خوزستان و خرمشهر قهرمان تبریک و تهنیت عرض می کنم و امیدوارم شهدای گلگون کفن این حماسه با شهدای دشت کربلا محشور باشند و خرمشهر قهرمان همواره در صحنه تاریخ همچون نگین انگشتری بدرخشد.

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان

پر بازدیدترین ها