امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

هدف‌گذاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای کاهش مصرف برق

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 22947

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ، ۱۴۰۰

هدف‌گذاری شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای کاهش مصرف برق

غلامرضا نورانی سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: افزایش هزینه‌­های انرژی، به خصوص در بخش صنعت اثر عمده­ای بر بهره­وری سازمان دارد و سازمان­ها برای حصول حداکثر بهره­‌وری و صرفه­‌جویی در مصرف انرژی، لازم است با اعمال مجموع‌ه­ای متعادل از اقدامات قیمتی و غیرقیمتی اقدام نمایند.

او بیان داشت: برای اجرای سیاست‌­های اصلاح الگوی مصرف و ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی نیاز به برنامه زمانبندی مناسب برای کاهش شدت انرژی و جلوگیری از اتلاف آن در بخش­‌های مختلف است که در این امور پس از تعریف و انجام مطالعات ممیزی جامع انرژی، راهکار‌های اولویت‌­دار و ضروری ارائه و برنامه زمانبندی اجرای آن‌ها تدوین شد.

نورانی افزود: پیاده‌­سازی نظام مدیریت انرژی، پایش مستمر مصرف برق (آنلاین مونیتورینگ) در واحد‌های ستادی و عملیاتی، نصب کنتور‌های هوشمند، تعویض پنجره­‌های تک جداره (معمولی) با پنجره‌­های دو جداره از نوع UPVC، تعویض لامپ­‌های پرمصرف با کم مصرف و LED، برنامه‌­ریزی و نظارت بر کارکرد سیستم­‌های تهویه و سرمایشی بعد از وقت اداری، استقرار تیم‌های بازرسی انرژی در ساعات پیک مصرف، استفاده از سیستم آبیاری قطره­ای، استفاده از تجهیزات و وسایل با رتبه A و B را می­توان از جمله راهکار‌های مورد اشاره برشمرد.

سرپرست مدیریت تولید شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب تصریح کرد: با نظر به این که نهادینه کردن سه شاخص مهم عقلانیت، تغییر و اصلاح سبک مصرف و همچنین ایجاد زیر ساخت­‌ها در بهره‌­وری و بهینه­‌سازی مصرف انرژی نقش اصلی اقدامات در این حوزه را دارند و باید با اتخاذ شیوه‌­ها و روش­‌های نوین علاوه بر ارائه الگو‌های مناسب و ایجاد باور‌ها و فرهنگ‌­سازی، روند کاهش شدت انرژی در همه بخش‌­ها اعم از خانگی و صنعتی را فراهم نمود.

این مقام مسئول گفت: در این زمینه با تدوین و برگزاری دوره‌های آموزشی، توزیع بسته­‌های فرهنگی، ارسال پیامک، اطلاع‌رسانی از طریق فضای مجازی و اینترانت، ارائه مشوق‌ها در جهت آموزش و فرهنگ سازی اقدام نموده است.

او اظهار داشت: در گذشته شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب از طرف شرکت توزیع برق به عنوان یکی از سه شرکت برتر در صرفه جویی انرژی انتخاب و تقدیر شده است و در بخش­‌های صنعت و ساختمان و بدون کاهش سطح رفاه، در مجموع به میزان حدود ۱۰ مگا وات برق صرفه‌­جویی حاصل شده است.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

پر بازدیدترین ها