امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

چهارم خرداد، روز مقاومت دزفول

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 23021

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ، ۱۴۰۰

چهارم خرداد، روز مقاومت دزفول

الشرق الاوسط در ۵۹/۷/۱ به نقل از خبرگزاری عراق نوشت: جنگنده‌های عراق شش فرودگاه نظامی در مناطق آبادان، اصفهان، آغاجاری و خوزستان را با موشک‌های هوا به زمین مورد حمله قرار داده است. “
خبرگزاری انگلستان پیش از آن خبر از بمباران فرودگاه غیر نظامی مهرآباد داده بود . ۲/۳ از نیروهای پیاده و مکانیزه دشمن بعثی برای تصرف شهرهای خوزستان از محورهای شلمچه، تنگه چزابه ، و دزفول به کار گرفته شدند.
مسئولان سیاسی و نظامی بدستور امام راحل ره به سازماندهی نیروهای مردمی جهت اعزام به جبهه همت گماشتند و بزودی مقاومت خودجوش سیل عظیم مردمی در همه شهرها سامان یافت و پیر و جوان به مناطق عملیاتی اعزام و شیرزنان این مرز و بوم به خدمات پشت جبهه پرداختند.
صدام که وعده تصرف سه روزه ایران را داده بود و به فرماندهانش گفته بود در هر شهری که وارد شوید مردم از شما استقبال خواهند کرد با دفاع جانانه مردم مواجه و زمین گیر شد.
عملیات پیروزمندانه ثامن الائمه ، طریق القدس ، فتح المبین ، بیت المقدس و …. کشته شدن و اسارت هزاران تن از نیروهای عراقی ، محاسبات دشمن بهم ریخت در نتیجه ارتش بعثی برای شکستن مقاومت مردم در شهرهای مرزی اماکن مسکونی ، واحدهای آموزشی و حتی بیمارستانها را آماج حملات هوایی و موشکی قرار داد . طی این حملات خانه های بسیاری ویران ، مدارس و بیمارستانها تخریب و شهدای زیادی تقدیم شد لکن مردم دست از مقاومت در شهرها و عزیمت به جبهه ها برنداشتند . پشتیبانی مالی جنگ توسط مردم و صبر و استقامتی که در برابر مصایب و مشکلات ناشی از جنگ نشان میدادند جهانیان را به حیرت فرو برد .
از جمله شهرها و مناطقی که بیش از ۱۶۰ موشک ۹ و ۱۲ متری زمین به زمین را تحمل کرد و هیچگاه از مقاومت و ایستادگی نیفتاد ، *دزفول قهرمان بود . مردم مقاوم این شهر صبور و سرفراز ایستادند ، شهید و مجروح دادند اما تسلیم نشدند .
در واقع دزفول قهرمان تنها نماد مقاومت مردم ایران در برابر تجاوزگران نیست بلکه نشان یک تفکر و اندیشه است . اندیشه ای که از هر انسان آزاده ای در مقابل زورگویی و زیاده خواهی زورمندان و زراندوزان و جنایتکاران بروز و ظهور می یابد . و دفاع از عقیده و ناموس و سرزمین و حریت و اعتبار خویش را با تقدیم جان عینیت می بخشند.

ان الذین قالوا ربناالله ثم استقاموا فلا خوف علیهم و لا هم یحزنون . ۱۳/ احقاف

چهارم خرداد روز دزفول، سرزمین مقاومت و نیز یاد شهیدان گرامی باد.

 

سیدمحمدجواد رضوی

پر بازدیدترین ها