امروز: پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

تعداد شهرهای نارنجی کرونایی خوزستان کاهش یافت / ۱۵ شهر نارنجی، ۱۲ شهر زرد

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 23113

تاریخ انتشار: ۷ خرداد ، ۱۴۰۰

تعداد شهرهای نارنجی کرونایی خوزستان کاهش یافت / ۱۵ شهر نارنجی، ۱۲ شهر زرد

به گزارش ایرنا دکتر فرهاد ابول نژادیان جمعه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس آخرین اعلام رنگ بندی شهرستان‌ها از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی تعداد شهرستان‌های نارنجی خوزستان از ۱۶ به ۱۵ شهرستان کاهش یافت.

وی گفت: شهرستان رامشیر طبق آخرین آمار از نارنجی به زرد تغییر وضعیت داد.

وی افزود: بر پایه این گزارش شهرستان های بهبهان، امیدیه، رامهرمز، ایذه، مسجدسلیمان، شوشتر، دزفول، اندیمشک، شوش، اهواز، کارون، خرمشهر، آبادان، ماهشهر و شادگان اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: همچنین ۱۲ شهرستان هندیجان،آغاجاری، باغملک، هفتکل، رامشیر، اندیکا، لالی، گتوند، دشت آزادگان، حمیدیه، هویزه و باوی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی با بیان اینکه کرونا در کمین هر تجمع و دورهمی است افزود: هم اکنون هیچ شهری از استان در وضعیت قرمز قرار ندارد اما مردم نباید تصور کنند که همه چیز تمام شده است چرا که در یک هفته گذشته روند کاهشی بیماری، کندتر شده و زنگ هشدار را به صدا درآورده است.

ابول نژادیان گفت: وضعیت نارنجی و زرد شهرهای استان نباید موجب عادی انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی شود چرا که در صورت عدم توجه به مسائل بهداشتی، روزهای سختی در پیش خواهیم داشت.

پیش از این ۱۶ شهرستان خوزستان نارنجی و ۱۱ شهرستان در حالت زرد قرار داشتند.

پر بازدیدترین ها