امروز: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

دستگاه قضایی پرمسئولیت‌ترین نهاد کشور است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 23237

تاریخ انتشار: ۹ خرداد ، ۱۴۰۰

دستگاه قضایی پرمسئولیت‌ترین نهاد کشور است

رئیس کل دادگستری خوزستان در نشست با رئیس، دادستان و قضات دادگاه و دادسرای حوزه قضایی شوشتر گفت: حساس‌ترین، خطیرترین و پرمسئولیت‌ترین بخش کشور، دستگاه قضایی است زیرا این دستگاه با حیثیت افراد جامعه در ارتباط می باشد و حقوق، مال، جان، ‌ناموس و حیثیت و آبروی مردم در گروی عملکرد این نهاد است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین صادق مرادی با بیان این که اعتماد مردم به دستگاه قضائی سرمایه ارزشمندی است، اظهار کرد: مهمترین رسالت دستگاه قضایی صیانت از حقوق شهروندان، قضاوت بر اساس قانون و شرع و تحقق عدالت در جامعه است.
وی افزود: مردم از دستگاه قضایی عدالت را مطالبه می کنند و خواهان آن هستند که این عدالت از قلم قضات تسری پیدا کند و نباید اجازه داد عده ای معدودی با ایجاد نفوذ به اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضایی ضربه وارد کنند.
حجت الاسلام و المسلمین مرادی خاطر نشان کرد: با وجود همه تلاش های صورت گرفته باید تلاش مضاعفی صورت گیرد تا مشکلات دادگستری ها که هم مردم و هم قضات را رنج می دهد، برطرف و از کار مردم گره گشایی شود.
رئیس کل دادگستری خوزستان بر مبارزه جدی با مفاسد اقتصادی تاکید کرد و اظهار داشت: روسای دادگستری ها و دادستان های سراسر استان باید در مبارزه با مفاسد اقتصادی اهتمام ویژه ای داشته باشند و از تعطیلی و ورشکستی واحدهای تولیدی، صنعتی و بیکاری کارگران با توجه به شرایط کنونی اقتصادی کشور جلوگیری کنند چرا که مبارزه جدی دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی موجب امیدواری مردم به این نهاد شده است.
وی استفاده از فناوری در جهت تـسـریـع در رسـیـدگـی بـه پرونده‌های قضایی را موجب افزایش بهره‌وری و کارآیی و هـمـچـنـیـن تـکـریـم اربـاب رجـوع برشمرد و افزود: یکی از برنامه‌های کلان قوه‌قضاییه در دستیابی به توسعه قضایی، استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است و استفاده از دادرسی الکترونیکی در رسـیـدگـی بـه پرونده‌های قضایی در افزایش بهره‌وری و کارآیی بسیار ضروری و تاثیر گذار است.
در ادامه این جلسه حجت الاسلام بهمنش معاون قضایی و نظارت بر دادگاه ها، غیاثوند معاون برنامه ریزی و راهبردی و حجاریان معاون قضایی و نظارت بر دادسرها و اجرای احکام دادگستری خوزستان ضمن تشکر از تلاش ها و زحمات قضات حوزه قضایی شوشتر در روند رسیدگی به پرونده ها، به ارائه آمار عملکرد و اعلام نقاط قوت، ضعف و راهکارهای لازم در راستای بهبود آمار عملکرد و رفع نواقص و ایرادات موجود در شعب دادگاه ها و دادسراهای شهرستان شوشتر پرداختند.

در پایان این نشست نیز آباد رئیس دادگستری و موسوی دادستان عمومی و انقلاب شوشتر با اشاره به مشکلات و کمبودهای موجود، گزارشی از عملکرد شعب دادگاه ها، دادسراها و شورای حل اختلاف را به اطلاع رئیس کل دادگستری خوزستان و معاونین وی رساندند و در ادامه قضات دادگاه و دادسرا این شهرستان به ارائه انتقادات، دیدگاه ها، نظرات و پیشنهادات خود در خصوص اجرای صحیح اهداف و سیاست های دستگاه قضایی پرداختند و خواستار رفع مشکلات و کمبودهای شعب با راهکارهای مناسب شدند.

پر بازدیدترین ها