امروز: چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاسخ تنبیهی ایران نتیجه هماهنگی میدان و دیپلماسی بود

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 24886

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ، ۱۴۰۳

پاسخ تنبیهی ایران نتیجه هماهنگی میدان و دیپلماسی بود

«حجت الاسلام احمد حسین فلاحی» در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، در خصوص پاسخ نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولی ایران در دمشق و تاثیر دیپلماسی در این موفقیت اظهار داشت: یکی از عواملی که باعث انجام موفقیت‌آمیز عملیات موشکی علیه رژیم جعلی صهیونیستی شد، هماهنگی بین میدان و دیپلماسی بود.

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس افزود: دستگاه دیپلماسی در این عملیات همراه و گاهی جلوتر از میدان حرکت و فضا را برای انجام عملیات فراهم می کرد.

فلاحی افزود: هر عملیات نظامی باید با پیوست حقوقی و دیپلماسی همراه باشد تا نتایج لازم را در پی داشته باشد چرا که در غیر این صورت و عدم اقدامات دیپلماتیک زحمات بخش میدان بی نتیجه خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: ما باید در کنار کار دیپلماتیک انجام کارهای حقوقی در قبال شهدایمان در سوریه را نیز در دستور کار قرار دهیم چرا که انجام اقدامات دیپلماتیک و حقوقی در کنار کار میدان باعث می شود تا دشمن نتواند ملت های جهان را فریب دهد و به فضاسازی علیه کشور ما بپردازد.

رئیس فراکسیون مقاومت مجلس اظهار داشت: رژیم صهیونیستی ضعیف تر از آن است که بتواند به عملیات موشکی ایران پاسخ دهد و این رژیم اعلام کرده که بدون کمک آمریکا قادر به انجام این کار نیست و آمریکا هم تاکید کرده است که در این مسیر با رژیم صهیونیستی همراهی نخواهد کرد.

فلاحی افزود: اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به حمله موشکی ایران پاسخ دهد به طور قطع واکنش و پاسخ بعدی ایران محکم تر خواهد بود و اگر آمریکا هم بخواهد به رژیم صهیونیستی در این زمینه کمکی کند، بداند که پایگاه هایش در تیررس جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پیش بینی کرده اند در صورت واکنش رژیم صهیونیستی به اقدام موشکی ایران و ادامه درگیری ها، قیمت نفت تا بشکه ای ۴۰۰ دلار افزایش خواهد یافت، پس به اروپایی ها و آمریکایی ها توصیه می کنیم که برای حفظ منافعشان با رژیم صهیونیستی همکاری نداشته باشند.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد یکشنبه – ۲۶ فروردین ماه – با صدور اطلاعیه‌ای از شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم صهیونیستی خبر داد.

در اطلاعیه سپاه آمده است: در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق و شهادت جمعی از فرماندهان و مستشاران نظامی کشورمان در سوریه، نیروی هوافضای سپاه اهداف معینی در داخل سرزمین‌های اشغالی را با شلیک ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار داد.

در جریان این پاسخ تنبیهی و متقابل تعداد قابل توجهی موشک کروز و بالستیک و پهپاد با مدیریت جنگ الکترونیک به مراکز نظامی رژیم صهیونیستی شلیک شد که اکثر آنها به هدف اصابت کرده است.

ایران پس از این پاسخ تنبیهی به آمریکا و رژیم صهیونیستی هشدار داده است که اگر دست از پا خطا کنند، سیلی بعدی محکم‌تر خواهد بود.

پر بازدیدترین ها