امروز: جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

منتخب چابهار در مجلس دوازدهم: مسئولین با تمام توان برای خدمت به سیل‌زدگان پای کار هستند

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 25109

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ، ۱۴۰۳

منتخب چابهار در مجلس دوازدهم: مسئولین با تمام توان برای خدمت به سیل‌زدگان پای کار هستند

محمد انور بجارزهی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت: مسئولان اجرایی استان سیستان و بلوچستان با تمام پای کار خدمت رسانی به سیل‌زدگان چابهار هستند و از هیچ تلاشی برای خدمت به مردم در این زمینه فروگذار نمی کنند.سیل به زیرساختهای ما در چابهار به ویژه در حوزه راه آسیب زیادی زده و به همین خاطر کمک‌رسانی به سیل‌زدگان با بالگرد در حال انجام است.

وی افزود: استاندار از پیش از وقوع سیل در منطقه بوده و در حال حاضر هم به صورت شبانه روزی در چابهار در حال خدمت‌رسانی به سیل‌زدگان است و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی نیز با تمام توان مشغول خدمت‌رسانی به مردم در مناطق سیل‌زده هستند. استانهای همجوار مانند خراسان جنوبی و کرمان و حتی دیگر استانها مانند استانهای آذربایجان شرقی و غربی آماده ارسال کمک برای خدمت رسانی به سیل زدگان چابهار هستند و ما مشکلی از این نظر نداریم.

منتخب مردم چابهار در مجلس دوازدهم اظهار داشت: سیل زیرساخت‌های استان در حوزه راه را از بین برده و به همین دلیل کمک‌رسانی به سیل‌زدگان با مشکلات زیادی همراه است و از طریق راه های شهری و روستایی کمک‌رسانی ممکن نیست و تنها از طریق بالگردهای ارتش و سپاه کمک رسانی‌ها انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بارش‌های سیل‌آسا که در هفته پایانی فروردین ماه جنوب کشور را فراگرفت، بیشترین بارش‌ها را در جنوب سیستان و بلوچستان در شرایطی رقم زد که این منطقه پیش از نوروز نیز متاثر از سیل و بارش‌های شدید بود.

بر اساس برآورد شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، وقوع بارش های سیل آسا به تاسیسات آب ۲۸۹ روستا و ۶ شهر استان آسیب وارد کرده به طوری که به دلیل طغیان رودخانه‌ها قرار است تا برقراری شرایط پایدار، این روستاها به صورت سیار آبرسانی شود.

تمام تجهیزات و امکانات سیستان و بلوچستان و کشور از جمله استان‌های تهران، هرمزگان، خراسان رضوی، فارس و اصفهان برای رفع سریع آسیب‌ها بسیج شده‌اند.

در برخی شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان مانند ایرانشهر، سراوان، دلگان، بمپور، قصرقند و نیکشهر بارندگی‌هایی رخ داد و خسارت‌هایی به جاده‌ها و برخی زیرساخت‌ها وارد شد و حجم زیادی از آب به سمت دریا هدایت شد، همچنین به دلیل حجم بالای بارش‌ها برق تعدادی از روستاها قطع و برخی منازل دچار آبگرفتگی شدند، به گونه‌ای که با ورود آب به برخی منازل بخشی از وسایل زندگی مردم از بین رفت.

در پی این وضعیت احمد وحیدی وزیر کشور به سیستان و بلوچستان سفر کرد و همراه با استاندار سیستان و بلوچستان از نخستین لحظات در میدان و در بین مردم در شهرها، روستاها و بخش‌های مختلف حوزه جنوب استان حضور یافتند و از نزدیک در جریان روند خدمات‌رسانی به مردم قرار گرفتند.

پایداری برق در بیشتر روستاها، رفع خرابی‌ها و بازگرداندن شبکه برق به حالت عادی، رفع انسداد راه‌های ارتباطی توسط گروه‌های عملیاتی وزارت راه و شهرسازی، اتصال موتورهای برق به سیم کشی داخلی منازل از جمله اقدامات انجام شده تاکنون است.

محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با بیان اینکه خدمات رسانی به مردم سیل‌زده با همیاری تمامی دستگاه‌ها و نهادها در کنار هم و با استفاده از بالگردهای سپاه- ارتش و هلال احمر در حال انجام است، گفت: بارندگی‌های شدید در جنوب سیستان و بلوچستان و بالا آمدن سطح آب مشکلاتی را برای مردم جنوب این استان ایجاد کرد به طوری که برق ۳۰۰ روستا قطع شد و راه‌های حدود بیش از ۳۰۰ روستا نیز آسیب دید.

وی با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور، معاون اول رئیس جمهور و حضور ۲ روزه وزیر کشور در استان و همراهی همه ارگان‌ها پیگیری ها و اقدامات لازم انجام شده است، ادامه داد: در حال حاضر ارتباط محور چابهار به نیکشهر برقرار شده و تلاش برای بهسازی محور چابهار – کنارک و زرآباد نیز در حال انجام است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون برق اکثر روستاها وصل شده، فیبر نوری نیز که دچار آسیب شده بود و ارتباط زرآباد را بطور کلی قطع کرده بود نیز وصل شده است.

کرمی خاطرنشان کرد: بالگردهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمعیت هلال احمر درحال ارائه خدمات هستند ضمن اینکه تعدادی از بالگردهای نیروی دریایی ارتش هم به تیم‌های خدمات رسان اضافه شده است.

پر بازدیدترین ها