امروز: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک، باید همان یک طلا باشد/ «آقای ورزش» برازنده میرزازاده است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 25497

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ، ۱۴۰۳

رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک، باید همان یک طلا باشد/ «آقای ورزش» برازنده میرزازاده است

به گزارش عصر پنجشنبه ایرنا، حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در خصوص قهرمانی این تیم در رقابت‌های قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک گفت: خوشحال هستم که کشتی فرنگی توانست ۶ سهمیه باقیمانده المپیک ۲۰۲۴ را کسب کند. حالا باید با یک انسجام تیمی، بدون دغدغه مسیر ناهموار و سخت آماده سازی تا المپیک را پشت سر بگذارد.

وی افزود: اکنون حرف چند ماه پیش را تکرار می‌کنم. هدف ما کسب ۶ سهمیه برای المپیک نبوده است. اگر در المپیک با ۱۰۰ ورزشکار هم شرکت کنید، به شما امتیاز نمی‌دهند و کیفیت از کمیت مهم‌تر است. به طور مشخص ما به کسب مدال نگاه ویژه‌ای داریم و امیدوارم بتوانیم بهترین مدال‌ها را کسب کنیم.

وی درباره حضور کشتی‌گیران ایرانی در مسابقات رنکینگ مجارستان نیز عنوان کرد: چرخه انتخابی تیم ملی کاملا در وزن ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم مشخص است. در نهایت مقرر شد در هرکدام از این وزن‌ها ۲ کشتی‌گیر در مسابقات رنکینگ مجارستان شرکت کنند تا شرایط کشتی‌گیران برای حضور در المپیک را ارزیابی کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی درباره انتخاب ملی‌پوشان جهت حضور در المپیک اضافه کرد: قطعا رقابت‌ها حساس خواهد بود. ما ۲ ارزیابی در چرخه انتخابی تیم ملی تعیین کردیم. بخشی از ارزیابی‌ مسابقات داخلی است اما صرفا قهرمان کشور شدن، دلیلی بر پوشیدن پیراهن تیم ملی نیست. کشتی‌گیر باید در رقابت‌های بین‌المللی هم نشان دهد که میتواند به عنوان ملی‌پوش کسب افتخار کند. لذا ارزیابی‌های داخلی و بیرونی مکمل یکدیگر هستند.

رنگرز در خصوص پیش‌بینی عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی در مسابقات المپیک افزود: صرف‌نظر از رقابت‌های ۲۰۱۲ لندن، اگر در همه ادوار مقایسه کنید می‌بینید کاروان کشتی ما همیشه با کسب یک مدال طلا ادای دین کرده است. اکنون بنا به هر دلیلی بخواهیم فشار را روی کشتی و بار اضافه روی دوش کشتی‌گیران بگذاریم، قطع به یقین بازدارنده خواهد بود. من صحبت‌های علیرضا دبیر(رییس فدراسیون کشتی) را تایید می‌کنم. انتظار از کاروان کشتی در المپیک چه در رشته آزاد و چه فرنگی باید یک مدال طلا باشد. این به منزله این نیست که کشتی‌گیران ما تلاش نخواهند کرد. ما تلاش می‌کنیم تا با حداکثر مدال طلا به ایران بازگردیم.

رنگرز: انتظار از کشتی در المپیک، باید همان یک طلا باشد/ «آقای ورزش» برازنده میرزایی است

وی در مورد نفرات احتمالی در وزن ۷۷ کیلوگرم نیز اظهار داشت: کادر فنی با هماهنگی فدراسیون کشتی بر مبنای چرخه انتخاب تیم ملی و مصلحت تیم، با توجه به زمان کمی که وجود داشت عملا مصوبه را اعلام کرد. درخصوص وزن ۷۷ کیلوگرم نیز همین اتفاق خواهد افتاد. سعی کردیم به همه ورزشکاران شانس حضور در المپیک را بدهیم.

سرمربی تیم‌ملی کشتی فرنگی در پایان در باره انتخاب فدراسیون کشتی به عنوان فدراسیون برتر و امین میرزازاده به عنوان ورزشکار سال نیز گفت: کار بسیار خوبی انجام شد. به هر شکل فدراسیون کشتی با توجه به عملکردش در حوزه مدال‌آوری و زیرساخت به درستی و به شایستگی به عنوان فدراسیون برتر انتخاب شده است. در مورد امین میرزایی نیز توقعی غیر از این وجود نداشت. ۲ نشان طلا در قهرمانی آسیا، یک نشان طلا در بازی‌های آسیایی و یک طلا در مسابقات قهرمانی جهان نشان می‌دهد که لقب «آقای ورزش» کشور برازنده او است.

پر بازدیدترین ها