امروز: یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

طبیعت برفی دهدز خوزستان در انتظار گردشگران

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 2552

تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ، ۱۳۹۸

طبیعت برفی دهدز خوزستان در انتظار گردشگران

بخش دهدز در شهرستان ایذه از جمله نقاط منحصر به فرد خوزستان است که در فصل زمستان شاهد طبیعت برفی دلربایی است که گردشگران را به خود می‌خواند.

به گزارش ایرنا وقتی نام خوزستان به میان می‌آید هر چیزی از نخل و بلوط و کارون و آفتاب گرفته تا گرما و شرجی به ذهن متبادر می‌شود اما برف آن‌ هم در خوزستان همیشه دیدنی است.

مناطق شمال شرق استان یعنی جایی که جلگه خوزستان به کوه‌های استوار زاگرس برخورد می‌کند و سرما بر آفتابی که نماد این استان است غلبه می‌کند، شاهد پیروزی سرما بر گرما هستیم.

یکی از نقاطی که در طول پاییز، زمستان و حتی بهار شاهد وجود نعمتی به نام برف است، بخش دهدز از توابع شهرستان ایذه است، جایی که برخی روستاهای آن در ارتفاع بیش از ۲ هزار متری از سطح دریا قرار گرفته‌اند.

بسته شدن مسیر چند روستای دهدز به دلیل بارش سنگین برف همیشه سر خط اخبار بوده است و این مورد در دیار آفتاب سوزان مانند شستن دست و صورت با آب خنک در دل گرمای تابستان است.

اگر خوزستانی باشی و برف را بیش از دیدن و لمس کردن از دریچه قاب تلویزیون و فضای مجازی مشاهده کرده باشی، یک راه میانبر وجود دارد، همین بغل گوشتان، دهدز !

کافیست سوار ماشینشتان شوید و از اقصی نقاط خوزستان، شهر ایذه را دنبال و سراغ بخش دهدز را بگیرید، در این شهر مردمانی مهمان نواز در سرمای دلچسب زمستان دل شما را گرم می‌کنند.

پر بازدیدترین ها