امروز: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرامین رهبر انقلاب راه‌حل تحول در تولید و حمایت از نیروی کار است

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 25618

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ، ۱۴۰۳

فرامین رهبر انقلاب راه‌حل تحول در تولید و حمایت از نیروی کار است

سیاوش غیبی پور امروز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با اشاره به دیدار رهبر معظم انقلاب اسلامی با کارگران، اظهار داشت: تولید محور اقتصاد است ضمن اینکه با رشد تولید یکی از موضوعات مهم که بحث بیکاری است، نیز روند نزولی خواهد گرفت.

وی ادامه داد: وقتی کالایی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، کشاورزی، صنعت و معدن تولید و خدمتی ارائه شود، در نهایت منجر به افزایش عرضه، کاهش تقاضا، تعادل بخشی به بازار و کاهش قیمت بازاری می‌شود.

این کارشناس اقتصادی اضافه کرد: هر قدر تولید بیشتر شود، به همان میزان رشد ناخالص داخلی بیشتر شده و به همان نسبت از فاصله حبابی و تورم کاسته خواهد شد.

غیبی پور با اشاره به اینکه جهش یک رشد بیش از انتظار در تولید است، گفت: در جهش، به عنوان مثال اگر رشد سه درصد بوده است، اکنون دوبرابر می‌شود؛ این جهش مفهومش این است که تورم فعلی را کم و سرعت اشتغال را بیشتر کند.

وی تاکید کرد: نکته اساسی در جهش تولید، میزان افزایش تولیدی است که به سمت صادرات حرکت می‌کند. این امر منجر می‌شود که صادرات غیرنفتی افزایش پیدا کرده و شاهد رشد و بهبود اقتصاد باشیم.

کارشناس اقتصادی با بیان اینکه افزایش تولید، قدرت چانه‌زنی در منطقه را بالا می‌برد، گفت: رشد تولید، استقلال و اقتدار را زیاد خواهد کرد و به تعمیق روابط بین کشورهای طرف قرارداد کمک می‌کند.

غیبی پور تاکید کرد: برای رسیدن به جهش تولید سه بخش دولتی، بانکی و خصوصی باید با یکدیگر هماهنگ باشند، در بخش دولتی و بانکی مقرارات، سازوکارها و تسهیلات برای رفع موانع تولید ارائه می‌شود و در بخش خصوصی، سرمایه‌های سرگردان به سمت تولید سوق پیدا می‌کند.

پر بازدیدترین ها