رشد ۱۷۰ درصدی دستمزد کارگران در دولت سیزدهم/رشد میانگین سالانه ۴۰ درصدی حداقل دستمزد کارگر

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 25702

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ، ۱۴۰۳

رشد ۱۷۰ درصدی دستمزد کارگران در دولت سیزدهم/رشد میانگین سالانه ۴۰ درصدی حداقل دستمزد کارگر

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، افزایش دستمزد کارگران در پایان هر سال یکی از وظایف مهم و تاثیرگذار وزارت تعاون است. در جلساتی که شکل رسمی آن از اوایل اسفند هر سال آغاز می‌شود سه شریک کاری در قالب نماینده کارگران، نماینده کارفرمایان و دولت در جلساتی حضور پیدا می‌کنند تا با بررسی پژوهش‌ها، تحقیقات و جلساتی که از قبل برگزار شده، عدد افزایش حداقل دستمزد را به دست بیاورند و اعلام کنند.

در ابتدای دولت سیزدهم حداقل دستمزد ماهانه کارگران تنها ۲ میلیون و ۶۵۶ هزار تومان دستمزد دریافت می‌کردند که پس از گذشت حدود دو و نیم سال از آغاز به کار این دولت، اکنون به ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان رسیده که حداقل دریافتی کارگران را به ۱۱ میلیون و ۱۰۷ هزار تومان رسانده است.

در دولت سیزدهم در ۱۴۰۱ حداقل حقوق ۵۷.۴ درصد و سایر سطوح ۳۸ درصد، در سال ۱۴۰۲ حداقل حقوق ۲۷.۴ و سایر سطوح ۲۱ و در سال ۱۴۰۳ حداقل حقوق کارگران ۳۸ درصد و سایر سطوح ۲۲ +عدد ثابت افزایش پیدا کرده است.

در این دولت حداقل دستمزد کارگران به طور میانگین سالانه ۴۰ درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *