امروز: پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی و تصویرسازی جشن‌های ایرانی در اهواز

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 2584

تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ، ۱۳۹۸

برپایی نمایشگاه گروهی نقاشی و تصویرسازی جشن‌های ایرانی در اهواز

نمایشگاه گروهی نقاشی و تصویرسازی «جشن‌های ایرانی» با ۳۰ اثر از ۱۰ هنرمند با موضوع جشن‌های ایرانی از ۱۱ بهمن ۹۸ در گالری دوربین اهواز برپا شده است.

در این نمایشگاه آثاری از روشنا بهباش، آرزو دهدار، فاطمه رحمانی، نجمه زارع‌پور، آیسودا زراسوندی، حوریا کریمی، ساجده علی‌نژاد، مهدیس محمدحسینی، مهدیه سادات‌ناجی و مرجان نوروزی‌زاده در معرض نمایش قرار دارند.

آیسودا زراسوندی، نمایشگاه گردان این نمایشگاه، درباره انتخاب عنوان جشن‌های ایرانی گفت: شادی از پایه‌های هویت ایرانی است و به همین سبب جشن‌های ایرانی نماد هویت ملی و ارزش‌های فرهنگی جامعه ایرانی است و تعداد فراوان این جشن‌ها نشان دهنده اهمیت آن‌ها است.

وی با بیان اینکه ایرانیان در سال ۱۲ جشن داشتند، اظهار کرد: جشن‌های مهم ایرانی همچون نوروز و یلدا، علاوه بر مناسبت‌های زمانی با رویدادهای مهم تاریخی و افسانه‌هایی به هم پیوند خورده و جنبه ملی و دینی پیدا کرده بودند.

به گفته زراسوندی آثار پیش‌رو به گونه‌ای است که در ذات خود یک روایت ملی و فرهنگی از ذهن یک تصویرگر را به نمایش می‌گذارد. در این آثار عناصر بصری آشنا و ملموس با هدف روایتگری مناسبات و جشن‌های ایرانی خود را در کادر تعریف کرده‌اند به گونه‌ای که به ذهن مخاطب این اصل متبادر می‌سازد که کمی درباره آن تصویر کنکاش کند. شادی با طبیعت ایرانی و خوی کهن او همخوانی دارد و برای ایرانیان با آداب خاص همراه بوده است. بنابراین این واژه مفهموم آرزو، خرد و برخورداری از الطاف ایزدی است.

نمایشگاه گروهی نقاشی و تصویرسازی «جشن‌های ایرانی» تا ۱۶ بهمن ۹۸ در گالری دوربین اهواز به نشانی میدان ساعت، خیابان خرم، پلاک چهار، روبه‌روی اداره‌کل آموزش و پرورش استان خوزستان، میزبان بازدیدکنندگان است.

بنابر اعلام برگزارکنندگان بخشی از عواید فروش آثار این نمایشگاه به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان اختصاص می‌یابد.

پر بازدیدترین ها