امروز: جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

در سالی که گذشت ما ۳۱ مدرسه کامل ساختیم و ۵۲ مدرسه تعمیر کردیم

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 26022

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ، ۱۴۰۳

در سالی که گذشت ما ۳۱ مدرسه کامل ساختیم و ۵۲ مدرسه تعمیر کردیم

به گزارش مهدی محمدزاده خبرنگار پایگاه خبری جهان اخبار،موسوی زاده در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی بیان کرد:در سال۱۴۰۲ ما۳۱ مدرسه  کامل ساختیم که تعداد کلاس های آن  را نمیدانم.تعدادی ۹۰ درصد هستن که تا یک الی دو ماه دیگه کامل میشوند.وی در ادامه بیان کرد:۵۲ مدرسه را تعمیر کردیم یعنی ما  یک مدرسه را  با ۲۰  کلاس  کامل تعمیر  کردیم.این مدارس که تعمیر شدند نیاز به  نیمکت و.. داشتند که تعمیر یا تعویض شدند و نشاط دوباره به مدارس برگشت.
وی افزود: خوزستان ۱۰ ماه از سال با مشکل گرما مواجه است از این رو ۲ هزارو ۲۰۰ کولر توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به نیازمندان اهدا و ۳۰ قرارگاه برای تعمیرات کولر فعال شد.
وی ادامه داد:در بحث کمک های مومنانه سه میلیون و صدو چهل و یک هزار دویست و هفتادویک  توزیع غذای گرم داشتیم در بحث کمک های مومنانه سه میلیون و صدو چهل و یک هزار دویست و هفتادویک  توزیع غذای گرم داشتیم.۷۶توزیع گوشت داشتیم۱۲۹۴۴۶ توزیع مرغ و۱میلیون و ۵۱۹هزار۸۷۶قرص نان توزیع شد. سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی، ۴۶ هزار بسته پوشک و ۱۱۵ هزار اقلام بهداشتی اهدا شد.
سرهنگ پاسدار موسوی با اشاره به اردو های جهادی بیان داشت:بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۲، ۹۳۰ اردوی جهادی داشت
راه اندازی اردوی جهادی با توجه به سختی های خودش شیرینی اردوی جهادی وتاثیرات معنوی اردوی جهادی اون موضوعی هست که ما دنبال می کنیم.جهادگرانی که شرکت کردند در این اردو ها ۵ هزار نفر بودند مجموع مناطق هدف ما در استان خوزستان۶۲۱ نقطه جهادگران رفتند و در طول سال ۱۴۰۲ فعالیت جهادی کردند.
در بحث اقتصاد مقاومتی  ۹۴۲ نفر را آموزش دادیم
این اموزش یک تفاهم ۵ جانبه است،بهزیستی ،کمیته امداد،فنی حرفه ایی ،بسیج سازندگی، بنیاد شهید.در ادامه بیان کرد:ما افرادی که یک شغل  خانگی هستند  یک روندی دارد که ما بخوایم این هارو حمایت کنیم.
وی با توجه به اقتصاد  خانگی بیان کرد:اساس و بنیان  اقتصاد یک مملکت و اقتصاد های موفق دنیا  ازش استفاده میکنند اقتصاد خورد (خانگی) هست 
 اقتصاد خانگی در دستور کار بسیج سازندگی است
 مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان  با اشاره به احداث مسکن محرومین  گفت:۱۱ هزارو ۶۷۲ هکتار بیابان زدایی شده است،
یکی از موضوعات اصلی روستاها این است که برای انتقال محصولات خود با مشکل مسیرها مواجه هستند، سعی شده مسیر برای تردد روستاییان فراهم شود که دراین راستا ۱۰ کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
سرهنگ موسوی  در ادامه در خصوص اقدامات فرهنگی و رسانه ای بسیج سازندگی بیان داشتند:بسیج سازندگی سال گذشته ۶۴ برنامه تلویزیونی، ۶ قسمت پخش زنده، هشت برنامه رادیویی و هفت برنامه مجله خبری، یک هزارو ۵۰۴ خبر و ۳۵ مستند تولید کرده است.
پر بازدیدترین ها