امروز: سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرداخت مالیات باید فرهنگ سازی شود/ تشکیل دادگاه های رسیدگی به فرار مالیاتی ویژه

اشتراک گذاری مطلب:

لینک کوتاه مطلب:

کد خبر: 2680

تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ، ۱۳۹۸

پرداخت مالیات باید فرهنگ سازی شود/ تشکیل دادگاه های رسیدگی به فرار مالیاتی ویژه

ارزانی بیرگانی با بیان اینکه پرداخت مالیات باید فرهنگ سازی شود گفت: عدم ارائه تکالیف مالیاتی به منزله فرار مالیاتی است؛ سال آینده سازمان مالیات کشور با همکاری دستگاه های امنیتی و قوه قضاییه، دادگاه های رسیدگی به فرار مالیاتی ویژه را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «جهانشاه ارزانی بیرگانی» ظهر امروز (یکشنبه ۱۳  بهمن) در نشست خبری مدیران استانی شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت امور اقتصادی و دارایی در خوزستان، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مشکل سازمان مالیات، فرهنگ مالیاتی است که از اصحاب رسانه انتظار می رود در فرهنگ سازی این موضوع به ما کمک ‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به جنگ اقتصادی که دشمنان در کشور به وجود آورده اند تصریح کرد: در این فضا اثر نظام مالیاتی بهتر هویدا می شود چرا که اگر مملکت به منابع داخلی و مالیاتی تکیه نکند با چالش هایی بدتر از چالش های نظامی روبه رو خواهد شد.

وی با بیان اینکه عدم مشارکت اصناف در بعضی از پرداخت کنندگان باعث می شود دولت نتواند هزینه های جاری خود را پرداخت کند افزود: فراخوان کشوری برای ثبت نام صنف پزشکان و مشاغل مربوط به صنف پزشکی داده شد، به این صورت که پزشکان دستگاه های کارت خوان خود را به سیستم ما متصل کنند.

ارزانی بیرگانی تعداد پزشکان خوزستان که فعالیت های پزشکی و مشابه آن دارند را سه هزار و ۷۰۰ نفر عنوان کرد و اذعان داشت: در استان ما به علت مجاورت با کشورهای حوزه خلیج فارس و بحث توریسم درمانی، فعالیت های پزشکی متنوع است و برای این صنف درآمدهای بالایی را به وجود آورده است.

وی مشارکت پزشکان در این طرح را ۳۷ درصد اعلام کرد و ادامه داد: سطح خدمات پزشکی در استان ما بسیار بالاست؛ در استان با فرهنگی مثل خوزستان وقتی پزشکان این عدم پرداخت را انجام می دهند دیگر انتظاری از اصناف دیگر نباید داشته باشیم.

مدیر کل امورمالیاتی استان خوزستان اضافه کرد: با وجود برگزاری بیش از ۱۲ جلسه با صنف پزشکان نتوانستیم آنها را قانع به اجرای بخشنامه اتصال دستگاه های کارت خوان به نظام مالیاتی کنیم.

وی به انتقاد رسانه ها از سازمان مالیاتی خوزستان به این جهت که ممیزسالاری انجام می دهد و مالیات ها را یک طرفه محاسبه می کند گفت: از سال آینده روش اظهارنامه خود اظهاری و برآوردی را اجرا خواهیم کرد که به این جهت که اصناف زیادی در استان وجود دارد و باید مردم را در خصوص مبنای این اظهارنامه ها آگاه و توجیه کرد.

ارزانی بیرگانی تحقق سهیمه نظام مالیاتی از درآمدها را هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان معادل ۹۲ درصد دانست و عنوان کرد: در بخش ارزش افزوده یکی از وظایف سازمان مالیاتی توزیع و پرداخت ارزش افزوده بین شهرداری ها و دهیاری هاست؛ بالغ بر ۸۰ شهرداری طبق تقسیمات وزارت کشور در استان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار، سال گذشته بالغ بر ۶۰ تا ۷۰ درصد درآمدهای بعضی شهرداری از محل ارزش افزوده تامین می شود و درآمد متفرقه ای ندارند ابراز کرد: امسال ۷۰۰ میلیارد تومان بین شهرداری ها و مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان عوارض آلایندگی به شهرداری ها، روستاهای فاقد دهیاری و عشایر توزیع شده است.

مدیرکل امورمالیاتی خوزستان درآمدهای مالیاتی مستقیم سال گذشته را حدود ۴۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: امسال پیش بینی بر ۳۰ درصد بود اما ۴۰ درصد تحقق یافت؛ ۶۰ درصد باقی درآمدها غیرمستقیم و شامل ارزش افزوده هاست.

وی با بیان اینکه سازمان ۱۵ صنف جدید را به معرفی صندوق فروش مکلف کرده است یاد آور شد: عدم ارائه تکالیف مالیاتی به منزله فرار مالیاتی است؛ سال آینده سازمان مالیات کشور با همکاری دستگاه های امنیتی و قوه قضاییه، دادگاه های رسیدگی به فرار مالیاتی ویژه را تشکیل می دهد.

ارزانی بیرگانی خاطر نشان کرد: سال گذشته ۲۳ هزار میلیارد تومان کشف فساد فرار از مالیات در مناطق آزاد اروند و ویژه داشته ایم که اکنون در محاکمه در حال در رسیدگی هستند.

پر بازدیدترین ها